کنسرت موسیقی ایرانی در صربستان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی


به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و همزمان با عید مبعث پیامبر مهر و رحمت (ص) کنسرت موسیقی اصیل ایرانی توسط گروه موسیقی داروَگ اجرا شد.

کنسرت موسیقی ایرانی در صربستان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش راهبرد معاصر؛ این برنامه‌ها روز ۱۸ بهمن برابر ۷ فوریه در تئاتر ملی شهر نووی ساد- دومین شهر بزرگ صربستان-، ۱۹ بهمن در در دانشکده توریسم، در سفارت روسیه در چارچوب پیمان بریکس و هتل کراون پلازا بلگراد بمناسبت روز ملی کشورمان، ۲۰ بهمن در تئاتر ملی بلگراد و ۲۱ بهمن درشهر تِمِرین- در شمال صربستان- اجرا شدند.

روز جمعه ۲۰ بهمن ماه تئاتر ملی بلگراد از معتبرترین مراکز فرهنگی منطقه شاهد حضور بیسابقه انبوه شهروندان صرب و ایرانیان مقیم بود که برای دیدن کنسرت موسیقی گروه داروگ حضور یافتند. سالن اصلی و تمام طبقات آن با ظرفیت ۴۵۰ نفر مملو از جمعیت مشتاق بود.

در این برنامه گونسیچ رئیس تئاتر ملی، رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی و امیر پورپزشک رایزنی فرهنگی سخنانی ایراد کردند.

گونسیچ با ستایش فرهنگ و تمدن و هنر ایرانی، ایران را کشوری مهم و قابل احترام توصیف کرد و گفت: ما شانس خوبی داریم که شاهد کنسرت موسیقی ایرانی در صربستان هستیم.

رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی با تشکر و تقدیر از حمایت و علاقه دولت و مردم فرهنگ دوست صربستان از توسعه همکاری‌های دوکشور به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری ودیر پا بودن فعالیت و حضور فرهنگی و هنری ایران در صربستان که ریشه در اشتراکات قوی و گسترده دارد سخن گفت و افزود اعتقاد راسخ ایران به تعاملات و تاثیر متقابل فرهنگی و هنری است ایران گنجینه بزرگ فرهنگ و هنر است و نقش قوی و موثر در این راستا دارد. تاثیر موسیقی سنتی ایران بر موسیقی جهان در طول قرن‌ها توسعه یافته است و ریشه در ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی و انسانی و دینی دارد و گوهری که در قلب موسیقی ایرانی وجود دارد معرف هویت فرهنگی و ملی مردم ایران است.

پورپزشک رایزنی فرهنگی نیز در سخنانی گفت: رایزنی فرهنگی تمام نیرو و توان خود را بکار گرفته است تا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی به تقویت پیوند‌های دیرین و دوستانه دو کشور کمک کند.

او افزود: نگاه ما در عرصه فرهنگی یکسویه نیست بلکه مایلیم زمینه معرفی و حضور فرهنگی کشور زیبا و فرهنگ دوست صربستان را در ایران نیز فراهم کنیم و علاقمند هستیم هنرمندان، استادان و دانشجویان عزیز صرب نیز در جشنواره‌ها و سیمنار‌ها و برنامه‌های مختلف ایران حضور پر رنگ تری داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت موسیقی ایرانی پیش و بعد از انقلاب اظهار داشت: در برنامه کنسرت موسیقی امشب دو نفر از اعضای این گروه از خانم‌های جوانی هستند که در ایران بعد از انقلاب متولد شده و موسیقی را فراگرفته اند و در داخل و خارج فعالیت دارند و این گواهی است بر حضور و فعالیت خانم‌ها در همه عرصه‌ها از جمله موسیقی. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی