نروژ: باید برای جنگ با روسیه آماده شویم


نروژ: باید برای جنگ با روسیه آماده شویم

کشور‌های اروپای شمالی با اعلام نگرانی از درگیری با روسیه پس از جنگ اوکراین، خواستار افزایش آمادگی نظامی ارتش‌های خود شدند.

نروژ: باید برای جنگ با روسیه آماده شویم

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیورن آریلد گرام، وزیر دفاع نروژ خواستار آمادگی برای درگیری نظامی احتمالی با روسیه پس از جنگ در اوکراین شد.

براساس گزارش النشره، وزیر دفاع نروژ گفت: نروژ و نیرو‌های دفاعی باید برای درگیری احتمالی آماده شوند. کشور باید بتواند به موقع و همراه با متحدان واکنش نشان دهد.

به ادعای گرام، روسیه ظاهراً در تلاش است تا نسبت به فنلاند و سوئد به دلیل پیوستن به ناتو اقدامات تلافی جویانه‌ای نشان دهد. او تاکید کرد: ما باید آماده باشیم که روسیه نیرو‌های خود را در پاسخ به پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف مستقر کند.

ترولز لوند پولسن، وزیر دفاع دانمارک پیشتر گفته بود که روسیه می‌تواند طی سه تا پنج سال آینده به کشور‌های ناتو حمله کند. به گفته او، پتانسیل نظامی روسیه در این زمینه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و دانمارک باید سرمایه گذاری‌های نظامی خود را برای پیش بینی چنین تحولی سرعت بخشد.

پیش از این دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه و رئیس جمهور پیشین این کشور رویارویی احتمالی میان روسیه و سازمان ناتو را جنگ آخرالزمانی دانست.

مسکو دارنده بیشترین کلاهک هسته‌ای در جهان است و براساس دکترین هسته‌ای این کشور، حمله به خاک روسیه اجازه استفاده از بمب هسته‌ای را به رئیس جمهور این کشور می‌دهد. / باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست