مخالفت فرمانده ارتش اسرائیل با درخواست نتانیاهو درباره حمله به رفح


مخالفت فرمانده ارتش اسرائیل با درخواست نتانیاهو درباره حمله به رفح

به گزارش رکنا ، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درخواست فراخوانی و بسیج مجدد نیروهای احتیاط منفک شده از خدمت برای تدارک جهت حمله...

به گزارش رکنا ، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درخواست فراخوانی و بسیج مجدد نیروهای احتیاط منفک شده از خدمت برای تدارک جهت حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه شده است اما این خواسته وی با مخالفت هرتسی هالوی رئیس ستاد ارتش مواجه شده و وی در پاسخ به شکل تلویحی به نتانیاهو گوشزد کرده است که سیاستمداران بهتر است ابتدا به مسایل سیاسی خود بپردازند، چون ما کار خودمان را بلد هستیم.

به نوشته این رسانه عبری زبان اختلاف ودرگیری بین ساختار سیاسی و نظامی اسرائیل در مورد عملیات پیش بینی شده در رفح بالا گرفته است.

این درگیری در جریان نشست اخیر کابینه جنگ به وقوع پیوست و هالیوی در واکنش به سخنان نتانیاهو گفت: ما خودمان می‌دانیم چگونه ماموریت خود را انجام دهیم، اما توصیه می‌کنم که بخش سیاسی ابتدا مسایل خود را مورد توجه قرار دهند.

او افزود: برای جنگ در رفح ما باید 1.3 میلیون نفر موجود در آن را تخلیه کنیم، این امر نیازمند هماهنگی بخش سیاسی با طرف مصری است.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، هالیوی با این گفته خود در واقع به نتانیاهو به عنوان نخست وزیر توصیه کرد ابتدا پرونده سیاسی مفتوح در این زمینه را به سامان برساند و بعد ارتش ماموریت خود را در این زمینه به انجام خواهد رساند.

در این بین یک مسئول عالی رتبه سیاسی هم به این رسانه عبری زبان خبر داد که عملیات در رفح به موعد اجرای آن نزدیک می‌شود، این در حالی است که تا به امروز هنوز هماهنگی خاصی با مصری‌ها صورت نگرفته است.


مخالفت فرمانده ارتش اسرائیل با درخواست نتانیاهو درباره حمله به رفح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج