آمریکا به اسرائیل: از حمله به رفح خودداری کنید


آمریکا به اسرائیل: از حمله به رفح خودداری کنید

آمریکا بر این باور است که هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح در ماه رمضان موجب تشدید تنش گسترده در کل منطقه خواهد شد.

یک رسانه صهیونیستی شنبه شب گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواست که از عملیات نظامی و حمله به رفح بویژه در ماه (مبارک) رمضان خودداری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، شبکه کان رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که آمریکا بر این باور است که هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح در ماه رمضان موجب تشدید تنش گسترده در کل منطقه خواهد شد.

پیش از این نیز اتحادیه عرب و کشور‌های عربی نسبت به پیامد‌های خطرناک این اقدام صهیونیست‌ها در رفح هشدار داده بودند.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به پیامد‌های خطرناک حمله اشغالگران اسرائیلی به منطقه رفح در جنوب غزه هشدار داد.

از سوی دیگر عربستان و جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه نسبت به عواقب خطرناک حمله و بمباران شهر رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای نسبت به عواقب بسیار خطرناک حمله و هدف قرار دادن شهر رفح در نوار غزه که آخرین پناهگاه صد‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی است که به دلیل حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به فرار به آنجا شده‌اند، هشدار داد.

ریاض در این بیانیه ضمن محکومیت شدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و کوچاندن اجباری ساکنان غزه، مخالفت قاطعانه خود را با این هدف رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه عربستان در این بیانیه بار دیگر خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شد و تشکیل فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای جلوگیری از ایجاد یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع توسط رژیم صهیونیستی را ضروری دانست و تاکید کرد که مسوولیت حمایت از رژیم در نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی متوجه این سازمان است.

حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به خطر ارتکاب جنایت نسل کشی گسترده و هولناک توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر رفح که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند آواره فلسطینی را در خود جای داده است و این آوارگان در نتیجه حملات مستمر و جنایات تروریستی وحشیانه اشغالگران صهیونیست در شرایط بد انسانی زندگی می‌کنند، هشدار می‌دهیم.

وزارت امورخارجه اردن نیز مخالفت کامل خود را با کوچ اجباری فلسطینی‌ها در داخل و خارج این کشور اعلام کرد و خواستار توقف فوری درگیری در این منطقه شد.

همچنین وزارت امورخارجه امارات اعلام کرد: ابوظبی از هرگونه اقدام اسرائیل برای عملیات نظامی در رفح که مملو از آواره فلسطینی است، هشدار می‌دهد.

قطر نیز با هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از شورای امنیت خواست برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینی‌ها در این شهر توسط اشغالگران اقدام کند.

وزارت امور خارجه قطر درباره وقوع فاجعه انسانی در صورت حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح و نسل کشی فلسطینی‌ها در این شهر به صورت فوری اقدام کند.

وزارت امور خارجه قطر همچنین خواستار تامین امنیت کامل غیر نظامیان بر اساس قوانین بین المللی و انسانی شد و بر مخالفت قطعی با هر گونه تلاش برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

نتانیاهو به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست‌ها وارد کردند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۷ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟