لزوم ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی قبل از پایان سال


لزوم ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی قبل از پایان سال

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران بر لزوم توجه مسوولان مربوطه نسبت به رشد 46 درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال آتی، در عین حال تاکید کرد که تعرفه‌های جدید قبل از پایان سال ابلاغ شود.

لزوم ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی قبل از پایان سال

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با بیان اینکه با توجه به تورم عمومی جامعه و همچنین تورم بخش سلامت لازم است مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر رشد 46 درصدی تعرفه‌های پزشکی در دولت نیز نهایی شود، گفت: نباید اینطور تصور کرد که افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی زیاد است؛ چرا که این میزان نسبت به نرخ تورم جامعه کمتر است. با توجه به اینکه تعرفه‌های پزشکی توسط هیات‌ وزیران تعیین می‌شود، امیدواریم که با نظر رئیس‌جمهور و به همت هیات‌دولت افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی تصویب شود.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، جلسات متعددی با روسای قوای مجریه و مقننه داشته‌ام. همچنین نامه‌نگاری‌هایی به منظور افزایش تعرفه‌های پزشکی با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی داشته‌ام و درخواست کرده‌ایم که به افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکی توجه کنند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم افزایش سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی، گفت: کاهش سهم حوزه بهداشت و درمان از سهم درآمد ناخالص ملی به این معنا است که دست سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی بسته است.

وی درباره زمان احتمالی ابلاغ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به تاکیدهای صورت گرفته از سوی مسوولان، تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ می‌بایست تا پایان سال جاری ابلاغ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه