بایدن با تقلب برنده انتخابات 2020 شد!


بایدن با تقلب برنده انتخابات 2020 شد!

یافته‌های اندیشکده‌ای محافظه‌کار نشان می‌دهد که تقلب در آراء پستی، تا حد «چشمگیری» مانع پیروزی رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور شده بود!

یافته‌های اندیشکده محافظه‌کار «موسسه هارتلند» حاکی از آن است که تقلب در آراء پستی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ، تا حد قابل توجهی روی نتیجه انتخابات آن سال تاثیرگذار بود و به شکست دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و پیروزی جو بایدن، رییس جمهور کنونی این کشور منجر شد.

این اندیشکده نوشته است: اگر انتخابات ۲۰۲۰ هم مانند همه انتخابات ملی در طول دو قرن اخیر برگزار می‌شد و اکثریت رای‌دهندگان به‌جای رای پستی، با حضور مستقیم پای صندوق، رای می‌دادند، آنگاه دونالد ترامپ تقریباً بدون شک و شبهه دوباره رییس جمهور می‌شد.

به نوشته این اندیشکده، ۲۸.۲ درصد از رای‌دهندگان پستی احتمالاً به نوعی مرتکب تقلب شدند و هر کدام به نوعی رفتاری کردند که «تحت اکثر شرایط، غیرقانونی» محسوب می‌شود. این تقلب انتخاباتی که در جریان آن بیش از ۴۳ درصد رای‌دهندگان پستی (بالاترین درصد در تاریخ آمریکا) بودند، به شکلی «چشمگیر» نتایج انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داد.

بایدن با تقلب برنده انتخابات 2020 شد!

این اندیشکده در تحقیق ماه دسامبر، ۱۰۸۵ رای‌دهنده را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که از هر پنج رای‌دهنده پستی، یک نفر متقلبانه رفتار می‌کند. بیش از یک پنجم (۲۱ درصد) پاسخ‌دهندگان اذعان کردند که برگه‌ها را به نام دیگران پر می‌کنند یا در ایالتی که دیگر ساکن دائمی آن نیستند، رای می‌دهند. همچنین ۱۷ درصد گفته‌اند که برگه اعضای خانواده‌شان را بدون اجازه پر و امضا می‌کنند.

اندیشکده هارتلند در ادامه پس از بررسی و تحلیل آماری و دقیق‌تر داده‌ها، اعلام کرد که درصد تقلب احتمالی در آراء پستی، ۲۸.۲ درصد است و این یعنی رای‌دهندگان پستی، بایدن را ترجیح دادند.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر قانونگذاران این مشکل را حل نکنند، اعتماد آمریکایی‌ها به مشروعیت انتخابات ۲۰۲۴ و بعد از آن، احتمالاً کاهش خواهد یافت و مسیر برای آشوب و ناآرامی مدنی باز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق