(ویدئو) نحوه دریافت یارانه یک میلیونی کودکان


(ویدئو) نحوه دریافت یارانه یک میلیونی کودکان

جزئیات جدیدی از نحوه دریافت یارانه یک میلیون تومانی برای کودکان منتشر شد.

نحوه دریافت یارانه کودکان

معاون وزیر کار و رفاه گفت: خانواده‌های دهک یک تا هفت با کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

همچنین اوایل بهمن ماه بود که معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود: اگر سرپرستان خانوار از یارانه به درستی برای کودکان خود استفاده نکنند ما یارانه آنها را قطع می‌کنیم. در مرحله اول ۱۴۵ هزار کودک را شناسایی شده و در بین ۱۰ دهک، کودکان ۷ دهک را پوشش دادیم و ۱۲۳هزار و ۵۰۰ کودک مشمول شدند.

عسگریان گفت: به ازای هر کودک در دهک یک تا ۵، یک میلیون تومان پرداخت می‌شود و اگر چند کودک باشد این هزینه‌ها مضاعف می‌شود و این طرح هم به کالابرگ ربطی ندارد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مورد طرح کودکان خانواده دو ماه فرصت دارد تا اقلام را براساس اولویت‌بندی انتخاب و خریداری کند.

عسگریان ادامه داد: ممکن است تعداد کودکان مشمول افزایش پیدا کند.

وی همچنین اعلام کرد: از چند روز آینده تعداد پیامک‌ها را افزایش میدهیم و حتما کد ملی مادران را به دست می‌آوریم و به مادران نیز از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی در خصوص بیشترین میزان اقلام مصرفی در طرح امنیت غذایی کودکان گفت: بیشترین مصرف برنج، روغن، گوشت سفید و گوشت قرمز و پنیر بوده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره استانهایی که بیشترین مشارکت را در این طرح داشته آمد نیز اظهار کرد: استان کرمان در رتبه اول، خراسان رضوی در رتبه دوم، سیستان و بلوچستان در رتبه سوم قرار دارد.

وی در ادامه تاکید کرد که فردا پنجم بهمن ماه به میزان دو مرحله جدید در مورد تغذیه امنیت غذایی کودکان شارژ می‌شود که برای کودکان مشمول در دهک های یک تا پنجم دو میلیون و دهک های شش و هفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شارژ خواهد شد.

عسگریان خاطرنشان کرد: در دهک‌های ۵ و ۶ و ۷ به ازای هر کودک ۵۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود و و ۳۵۰۰ خانوار دارای بیش از یک کودک مشمول تغذیه مضاعف هستند.

وی گفت: کودکان از ۶ ماهگی تا ۵ سال یعنی ۵۹ ماهگی تحت پوشش قرار می گیرند تا بافت مغزی آنها شکل بگیرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی درباره اقلام اختصاص یافته به کودکان دارای سو تغذیه ابرار کرد: اقلام مشخص شده ۱۱ قلم جنس هستند و درباره کودکان تغییراتی کرد و با نظر کارشناسان و وزارت یهداشت و ...، به ۱۵ قلم تبدیل شد. هر ماه این موضوع شارژ می شود تا آنها از چرخه تغذیه خارج شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خانواده‌ها یک ماه فرصت دارند تا اعتبار اختصاص یافته را هزینه کنند؛ برای این اقدام می توانند برنامه کاربردی شما را نصب کنند و اعتبارات خود را می توانند ببینند.

عسگریان درباره میزان استقبال خانواده از یارانه کودکان گفت: در این سه ماه حدود ۵۰ درصد استقبال داشته اند و و ما اصرار داریم تا این استقبال به ۱۰۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: تعداد مشمولان ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ نفر است این در حالی است که ۱۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر کودک از طرف وزارت بهداشت معرفی کرده اند که برخی از آنها در دهک‌های بالاتر از ۷ بودند.

وی درباره طرح یسنا نیز گفت: ما از آستان قدس و کمیته امداد که با ما در این طرح و طرح‌های دیگر همکاران می کنند قدردانی می کنیم. در این طرح از مادرانی که دارای فرزندان شیرخوار زیر ۲ سال هستند و در دهک‌ یک و در ۸ استان هستند حمایت یارانه ای می کنیم.

وی ادامه داد در ۸ استان ایلام خراسان شمالی خراسان جنوبی فارس گلستان لرستان و هرمزگان از این خانواده‌های حمایت می‌شود چرا که رشد جمعیت در این استان‌ها کمتر از دو و نیم درصد است.

وی با اشاره به میزان پرداختی به مادران دارای فرزند شیرده در طرح یسنا گفت: در این طرح ۴۰۰ هزار تومان به مادران دارای فرزند شیرده کمک می‌شود که می‌توانند ۱۶ قلم کالای اساسی را خرید کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: میزان مشارکت در طرح یسنا ۳۰ درصد بوده و ما مطمئن هستیم تا پایان سال به ۹۰ درصد برسد.

وی همچنین عنوان کرد: ایلام کمترین مشارکت و گلستان بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است از طرفی هم بیشترین کالاهایی که مصرف شده برنج بوده و کمترین کالایی که خریداری شده ماست است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا