خبر مهم درباره یارانه ها| مراقب این پیامک یارانه باشید


خبر مهم درباره یارانه ها| مراقب این پیامک یارانه باشید

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی درباره کلاهبرداری مجرمان سایبری از شهروندان با ترفند پیامک جعلی یارانه معیشتی هشدار داد.

سرهنگ قدرت الوانی روز سه شنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: همزمان با برنامه جدید دولت درخصوص یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک، بازار پیامک‌های جعلی با عناوین غیرواقعی در مورد یارانه داغ شده است.

وی افزود: در این پیامک‌ها از مخاطب خواسته شده برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری صورت گیرد، در حالی‌ که بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع ترفند جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از افراد و خالی‌ کردن حساب بانکی آنان است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: در این روش از کلاهبرداری مجرمان سایبری مانند پیامک جعلی سامانه ثنا، با ارسال انبوه پیامک جعلی حاوی لینک فیشینگ، شهروندان را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و اقدام به خالی‌ کردن حساب‌ بانکی آنان می‌کنند همچنین با نصب بدافزار روی موبایل آنها از تلفن همراه‌شان سوء‌ استفاده کرده و پیامک جعلی را برای سایر شهروندان نیز ارسال می‌کنند.

وی درباره جلوگیری از قربانی‌ شدن با این‌ ترفند مجرمان سایبری به شهروندان توصیه کرد: هنگام دریافت پیامک با عناوین گفته شده، به سرشماره آن دقت کنند که پیامک ارسالی از سرشماره شخصی نباشد، چراکه سازمان‌ها، ادارات و نهادهای دولتی هیچ‌ موقع از سرشماره‌های شخصی برای ارسال پیام استفاده نمی‌کنند همچنین این سازمان‌ها برای ثبت‌نام، نمایش یا ویرایش اطلاعات هیچ‌گونه پولی را از شهروندان دریافت نمی‌کنند.

الوانی افزود: شهروندان اخبار مربوط به یارانه‌ معیشتی را از رسانه ملی یا رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور پیگیری کنند و به اخبار و شایعات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که از طرف مجرمان سایبری و با هدف خالی‌ کردن حساب‌ بانکی افراد انتشار می‌یابد، توجه نکنند.

وی گفت: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

خبر مهم درباره یارانه ها| مراقب این پیامک یارانه باشید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج