هشدار گوترش نسبت به پیامدهای «ویرانگر» حمله به رفح


هشدار گوترش نسبت به پیامدهای «ویرانگر» حمله به رفح

درپی زمینه چینی رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به استان «رفح» در جنوب نوار غزه، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی نسبت به عواقب ویرانگر چنین اقدامی هشدار داد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره اظهار کرد: حمله محتمل به رفح عواقب ویرانگری را به همراه خواهد داشت، چراکه این شهر مرکز کار نهادهای بشردوستانه است.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، وی گفت: «سازوکارهای هماهنگی که برای حفاظت از ارسال کمک‌های بشردوستانه در غزه استفاده می‌شود، مؤثر نیست.»

گوترش همچنین نسبت به توقف اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از عملیات گسترده بشردوستانه در رفح ابراز امیدواری کرد.

گوترش همچنین با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی برای محدود کردن توزیع کمک‌ها، نگرانی خود را از وخامت شرایط و امنیت مربوط به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و فروپاشی نظم عمومی در این باریکه ابراز کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با ابراز نگرانی عمیق از تعداد خبرنگارانی که در جریان این تجاوزات به شهادت رسیدند، تاکید کرد: آزادی مطبوعات شرط اساسی برای اطلاع مردم از حقیقت تحولات جاری در سراسر جهان است.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است. در همین رابطه، اخیرا «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی را نگران‌کننده ارزیابی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان