جانسون: فعلا آماده کار بروی طرح کمک به اوکراین در کنگره نیستیم


جانسون: فعلا آماده کار بروی طرح کمک به اوکراین در کنگره نیستیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، علیرغم درخواست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای ادامه بررسی این سند، هنوز آماده ارائه لایحه بودجه اضافی برای اهداف امنیت ملی، از جمله حمایت از اوکراین، برای بحث به نمایندگان کنگره نیست.

به گزارش اسپوتنیک، مایک جانسون در پاسخ به این سوال که آیا در نظر داشت لایحه سنا را به صحن مجلس بیاورد، به پانچ باول گفت: "قطعاً در حال حاضر نه. ما در حال کار بر روی فرآیند تخصیص اعتبار هستیم."
رئیس جمهوری خواهان افزود که نمایندگان در مجلس نمایندگان با ضرب الاجل های فوری برای توافق بر سر بودجه کشور روبرو هستند، "این همان چیزی است که در حال حاضر توجه مجلس به آن معطوف شده است."
پیش از این، بایدن از مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان خواسته بود که فوراً لایحه ای در مورد بودجه اضافی برای اهداف امنیت ملی، از جمله کمک به اوکراین، برای بحث در کنگره ارائه کند.
این لایحه که 60 میلیارد دلار برای تمدید کمک به اوکراین اختصاص می دهد، بامداد سه شنبه به وقت واشنگتن توسط سناتورهایی که بندهای بحث برانگیز در مورد بودجه امنیت مرزی و اصلاحات مهاجرت را از سند حذف کردند، قرائت نهایی خود را به تصویب رساند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرح/ ضرب المثل‌های مصور با استفاده از هوش مصنوعی