پیامک‌های ارسالی در مورد قطعی گاز جعلی است


پیامک‌های ارسالی در مورد قطعی گاز جعلی است

شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: هرگونه پیامک ارسالی با مضمون قطعی گاز در شهرها و روستاها جعلی است و مردم به این شایعات توجه نکنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت ملی گاز ایران در خصوص پیامک جعلی ارسال شده به برخی شهروندان در برخی استان‌ها مبنی بر قطع جریان گاز، اعلام کرد: هرگونه اطلاع رسانی درخصوص شرایط گازرسانی کشور از طریق صدا و سیما و پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی گاز اعلام می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، هرگونه پیامک ارسالی با مضمون قطعی گاز در شهرها و روستاها جعلی است و مردم به این شایعات توجه نکنند.

پیامک‌های ارسالی در مورد قطعی گاز جعلی است

پس از اقدام خرابکارانه در ۲ نقطه خط ۶۵ انتقال گاز سراسری کشور در برخی استان‌ها پیامکی با سرشماره نامشخص به شهروندان مبنی بر قطع گاز ارسال شده که جعلی است.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در اثر اقدام‌های خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری در ۲ استان چهارمحال و بختیاری و فارس (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) اتفاق افتاد.

جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارتخانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار و آتش‌سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شد.

خط گازی که منفجر شد، شریان اصلی انتقال گاز طبیعی از پالایشگاه‌های خلیج فارس به سمت شهرهای بزرگ از جمله تهران، اصفهان و مشهد است.

جواد اوجی وزیر نفت در این باره اعلام کرد: گاز روستاهایی که به دلیل انفجار خط لوله قطع شد تا امشب وصل می‌شود. توطئه دشمن در قطع گاز استان‌های بزرگ شکست خورد.

وی ادامه داد: تاکنون طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران، گاز ادارات، صنایع و جایگاه‌های سی‌ان‌جی در استان لرستان، زنجان، اصفهان و خراسان شمالی تا اطلاع ثانوی قطع یا دچار محدودیت شده است.

وزیر نفت بیان کرد: همزمان تصاویری از نیروگاه‌های کشور از جمله نیروگاه شازند منتشر شده که از آغاز مجدد مازوت‌سوزی حکایت دارد.

اوجی گفت: عملیات تعمیرات خط لوله انتقال گاز آغاز شده و طبق برآوردها تا ۲۴ ساعت آینده پایان می‌یابد. تاکنون هیچ محدودیتی در گازرسانی به بخش خانگی وجود نداشته است

سعید عقلی مدیر مرکز راهبردی شبکه گاز نیز در این باره با بیان اینکه مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد و مردم نگران نباشند، گفت: در تامین گاز کشور مشکلی نداریم، مشکل ایجاد شده در چند روستای نزدیک به محل حادثه هم به‌زودی برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: با مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف، وضع گازرسانی در کشور عادی است و امیدواریم تا آخر وقت امروز خط لوله عملیاتی شود تا گازرسانی به حالت عادی برسد.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان