علی‌اف: جنگ جهانی سوم نزدیک است


علی‌اف: جنگ جهانی سوم نزدیک است

 رئیس جمهوری آذربایجان گفت: باکو در سال جاری میلادی با بودجه‌ای حدود ۵۸۸ میلیون دلار صنعت دفاعی و نظامی خود را تقویت و روند افزایش تولید سلاح را دنبال خواهد کرد.

علی‌اف: جنگ جهانی سوم نزدیک است

به گزارش راهرد معاصر؛ علی‌اف چهارشنبه پس از آنکه برای آغاز چهارمین دور ریاست جمهوری سوگند یاد کرد، افزود که «برخی فکر می‌کنند که جنگ جهانی سوم آغاز شده است.»

وی با بیان اینکه باکو در سال جاری میلادی تولید سلاح را افزایش خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، علی‌اف با اشاره به جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: ارتش ما، نه در تمرین و رزمایش بلکه در میدان نبرد قدرت خود را نشان داده است. ارمنستان و طرف‌هایی که از لحاظ نظامی از آن حمایت می‌کنند باید بدانند که هیچ چیزی نمی‌تواند ما را متوقف کند.

رئیس جمهوری آذربایجان گفت: اگر ادعا‌های ارضی علیه ما متوقف نشود هیچ پیمان صلحی وجود نخواهد داشت.

علی‌اف در انتخابات زودهنگام این کشور که چهارشنبه هفته گذشته برگزار و توسط احزاب مخالف تحریم شده بود، با کسب ۹۲ درصد آرا به پیروزی رسید.

این انتخابات که ابتدا برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده بود، حدود یک سال و نیم زودتر و در هفتم فوریه ۲۰۲۴ (۱۸ بهمن ۱۴۰۲) برگزار شد.

علی‌اف، جنگ دوم قره‌باغ با ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) و بازگشت بخش‌های اشغال شده این کشور در قره‌باغ کوهستانی را عامل اصلی برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید