(تصاویر) حاشیه‌های از یک رویداد تاریخی در خانکندی قره‌باغ با حضور الهام علی‌اف و همسرش


(تصاویر) حاشیه‌های از یک رویداد تاریخی در خانکندی قره‌باغ با حضور الهام علی‌اف و همسرش

رئیس جمهور آذربایجان اظهار کرد: چهار سال پیش در استادیوم خانکندی عده‌ای مدعی شدند که قره باغ ارمنستان است، ما به آن‌ها ثابت کرده ایم که قره باغ آذربایجان است! ما آذربایجانی‌ها برای همیشه اینجا زندگی خواهیم کرد، زنده باد قره باغ! زنده باد ارتش باشکوه ما! قره باغ آذربایجان است!

فرارو- در یک رویداد تاریخی برای مردم آذربایجان تیم‌های فوتبال اف سی قره باغ و مویک باکو در مرحله یک هشتم نهایی جام آذربایجان در ورزشگاه خانکندی به مصاف هم رفتند.

به گزارش فرارو، الهام علی اف رئیس جمهور و مهربان علیوا بانوی اول برای تماشای این بازی در ورزشگاه حضور داشتند.

پس از پخش سرود ملی جمهوری آذربایجان، یک دقیقه سکوت به یاد سربازانی که جان خود را برای استقلال و تمامیت ارضی آذربایجان فدا کردند، انجام شد.

الهام علی اف قبل از شروع مسابقه برای حاضران سخنرانی کرد و گفت: این اولین بار است که یک مسابقه فوتبال در سرزمین‌های آزاد شده ما برگزار می‌شود. این روز را به همه مردم آذربایجان صمیمانه تبریک می‌گویم. فرزندان و اعضای خانواده شهدای قهرمان ما امروز در کنار ما هستند.

وی افزود: برگزاری این مسابقه فوتبال در خانکندی اهمیت زیادی دارد. متأسفانه برای سه دهه جدایی طلبان در این شهر سنگری ایجاد کردند و آن را به نماد تجزیه طلبی تبدیل کردند. در طول ۳۰ سال، ارمنستان، از طریق اشغال، به اشتباه معتقد بود که می‌تواند کنترل دائمی بر سرزمین‌های ما را حفظ کند. اما ارتش دلاور آذربایجان هم به ارمنستان و هم به جامعه جهانی نشان داد که این سرزمین‌های تاریخی و اجدادی ما به حق متعلق به مردم آذربایجان است. ضرورت بازپس گیری آنچه حق ماست محقق شد و ما این مأموریت را با موفقیت انجام دادیم.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: خانکندی سه ماه پیش از اشغال آزاد شد. آذربایجان در نتیجه یک عملیات ضد تروریستی یک روزه، حاکمیت دولتی خود را به طور کامل تضمین کرد. امروز پرچم آذربایجان در سراسر منطقه قره باغ برافراشته است. این یک رویداد بسیار تاریخی است و این تاریخ برای همیشه در قلب ما زنده خواهد ماند. مردم آذربایجان و همه آذربایجانی‌های جهان برای همیشه به این پیروزی افتخار خواهند کرد.

علی‌اف اظهار کرد: ما صاحبان این زمین‌ها داریم می‌سازیم و می‌سازیم. ما در شهر خانکندی، خوجالی و دیگر مناطق آزاد شده در حال انجام کار‌های ساختمانی و بهسازی هستیم. این ورزشگاه تقریباً در عرض دو ماه به طور کامل بازسازی بازسازی شد. همه نشان‌های نماد جدایی طلبی در سطل زباله تاریخ ریخته شده است.

وی گفت: صرف نظر از نتیجه بازی امروز، برنده مشخص است. برنده مردم آذربایجان آذربایجان هستند. اتحاد قره باغ، ارتش و مردم منبع اصلی پیروزی ماست.

رئیس جمهور آذربایجان اضافه کرد: چهار سال پیش در این استادیوم عده‌ای مدعی شدند که قره باغ ارمنستان است، ما به آن‌ها ثابت کرده ایم که قره باغ آذربایجان است! اکثر اراضی اشغالی ما سه سال پیش از دست مهاجمان آزاد شد. پرچم آذربایجان در شهر شوشا، تاج قره باغ برافراشته شد. سه ماه پیش، مناطق خانکندی، خوجالی، عسگران، خوجاوند و آق‌دره نیز از دست متجاوزان آزاد شد. در تمام این شهر‌ها پرچم آذربایجان را برافراشتم. از این پس پرچم آذربایجان برای همیشه بر فراز این سرزمین‌ها به اهتزاز در می‌آید. ما آذربایجانی‌ها برای همیشه اینجا زندگی خواهیم کرد، زنده باد قره باغ! زنده باد ارتش باشکوه ما! قره باغ آذربایجان است!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی