روزنامه آمریکایی: انفجار در بزرگترین خط لوله گاز ایران کار اسرائیل بود


روزنامه آمریکایی: انفجار در بزرگترین خط لوله گاز ایران کار اسرائیل بود

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام غربی معرفی نشده و یک نظریه پرداز نظامی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می نویسد که اسرائیل در ورای انفجارهای 14 فوریه در بزرگترین خط لوله گاز ایران قرار داشت.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه مدعی است: "اسرائیل این هفته به دو خط لوله بزرگ گاز در ایران حمله مخفیانه انجام داد".
یکی از مقامات غربی به این روزنامه گفت، حملات به خط لوله گاز بیشتر جنبه نمادین داشت و به عنوان هشداری برای مقامات ایرانی در مورد توانایی های اسرائیل در مواجهه با تشدید تنش ها در خاورمیانه بود.
علاوه بر این، منابع غربی نیویورک تایمز اعلام کردند که اسرائیل همچنین پشت انفجاری بود که روز پنجشنبه در یک کارخانه در حومه تهران رخ داد.
در همان زمان، این نشریه اشاره می کند که مشخص نیست خطوط لوله گاز چگونه مورد حمله قرار گرفته اند - با استفاده از پهپاد با مواد منفجره یا روش دیگری. این روزنامه خاطرنشان می کند که این انفجارها به طور همزمان رخ داده است.
به گفته منبع ایرانی روزنامه، مقامات جمهوری اسلامی هم معتقدند که اسرائیل در پشت این حمله بوده است: خط لوله گاز به طور منظم توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گشت زنی می شود و این حمله را به یک کار پیچیده تبدیل می کند که مستلزم برنامه ریزی دقیق و همکاری کسانی است که در خاک ایران قرار دارند.
انفجار و متعاقب آن آتش سوزی روز چهارشنبه در خط اصلی یک خط لوله گاز در شهر بروجن در مرکز ایران رخ داد.
خبرگزاری فارس روز پنجشنبه از آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید حلال‌های شیمیایی در حومه تهران خبر داد. به گفته رئیس آتش نشانی، آتش سوزی ممکن است به دلیل نشتی در مخازن سوخت آغاز شده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان