آیا سفر با قطار امن تر از هواپیما است؟


آیا سفر با قطار امن تر از هواپیما است؟

در این مقاله قصد داریم امن‌ترین وسائل حمل‌ونقل را معرفی کنیم و امنیت دو وسیله نقلیه هواپیما و قطار را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس اگر به دنبال امن‌ترین وسیله نقلیه برای سفر هستید این مقاله را از دست ندهید.

یکی از مهم‌ترین معیارها در هنگام انتخاب وسیله حمل‌ونقل سفر، امنیت است. هرچقدر که وسیله‌ی حمل‌ونقل مورد نظرتان شما را سریع به مقصد برساند و امکانات و خدمات خوبی ارائه کند، اگر امنیت شما را تأمین نکند، سفر لذت­بخشی در پیش نخواهید داشت. هر لحظه ترس از آسیب دیدن یا حتی از دست دادن جان خودتان و عزیزانتان باعث می‌شود تا تجربه بدی از سفر در ذهنتان باقی بماند؛ حتی اگر واقعاً اتفاقی برای شما نیفتد.

در این مقاله قصد داریم امن‌ترین وسائل حمل‌ونقل را معرفی کنیم و امنیت دو وسیله نقلیه هواپیما و قطار را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس اگر به دنبال امن‌ترین وسیله نقلیه برای سفر هستید این مقاله را از دست ندهید.

امن‌ترین وسایل نقلیه سفر

از میان وسایل حمل‌ونقل مختلفی که می‌توانید برای سفرتان انتخاب کنید، می‌توان به ۴ وسیله زیر اشاره کرد:

  • قطار
  • هواپیما
  • اتوبوس
  • خودروی شخصی

اگر خودروی شخصی یا اتوبوس را انتخاب کنید، احتمال وقوع حادثه بیشتر می­شود. احتمال تصادف با ماشین‌های دیگر یا حتی حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر افتادن سنگ بر روی جاده‌هایی که در کنار کوه قرار دارند یا حتی خواب‌آلودگی راننده و منحرف شدن وسیله نقلیه از مسیر اصلی از دیگر مخاطرات انتخاب اتوبوس یا خودروی شخصی به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل سفر است.

اما با انتخاب قطار و هواپیما دیگر نیازی نیست که نگران حوادث جاده‌ای باشید. از طرفی خلبانان هواپیما قبل از آنکه بخواهند یک هواپیمای مسافربری را هدایت کنند، چندین سال آموزش می‌بینند تا بتوانند در شرایط آب‌وهوایی سخت هواپیما را به‌درستی کنترل کنند؛ بنابراین اگر به دنبال امن‌ترین وسایل حمل‌ونقل هستید، می‌توانید به سراغ بلیط هواپیما یا قطار بروید.

امن ترین هواپیماها در ایران

اگرچه که امنیت سفرتان با خرید بلیط هواپیما در مقایسه با اتوبوس و خودروی شخصی بیشتر می­شود؛ اما باید به این نکته نیز توجه کنید که برخی از هواپیماهای موجود در ناوگان هواپیمایی ایرلاین­های داخلی امن‌تر از هواپیماهای دیگر هستند. از جمله این هواپیماها می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • هواپیمای بوئینگ ۷۳۷
  • هواپیمای ایرباس ای ۳۳۰
  • هواپیمای ایرباس ای ۳۲۰
  • هواپیمای بوئینگ ۷۵۷
  • هواپیمای ایرباس ای ۳۴۰

اگر به دنبال شرکت‌های هواپیمایی می‌گردید که در ناوگان هوایی آن‌ها از این هواپیماها استفاده‌شده است به سراغ دو شرکت هواپیمایی زیر بروید:

  • شرکت هواپیمایی ماهان
  • شرکت هواپیمایی ایران‌ایر

آیا سفر با قطار امن تر از هواپیما است؟

امن‌ترین قطارها در ایران

اگر می‌خواهید در هنگام خرید بلیط قطار خیالتان از بابت امنیت سفر راحت باشد، بهتر است که به سراغ قطارهای ۵ ستاره بروید. قطارها از نظر امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌کنند، به سه دسته قطارهای ۳ ستاره، ۴ ستاره و ۵ ستاره طبقه‌بندی می‌شوند. قطارهای ۵ ستاره علاوه بر معماری زیبای داخلی و همچنین ارائه خدمات بی‌نظیری نظیر سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در کوپه، صندلی‌ها و تخت‌های راحت‌تر، عایق صدا و حرارت و تنوع غذایی­شان، امکانات فنی بهتری نیز دارند. از جمله این قطارها می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • قطارهای زندگی شرکت رجا
  • قطارهای ۵ ستاره فدک
  • قطارهای ۵ ستاره نور رضا

اگر در مسیر سفر موردنظرتان بلیط قطارهای 5 ستاره را مشاهده کردید، حتماً به سراغ آن‌ها بروید تا سفر ایمن­تری در پیش داشته باشید.

اگر منظورتان از ایمنی امن بودن فضای است که در طول سفر در اختیار دارید، با رزرو کوپه‌های دربست این امکان برای شما فراهم می‌شود. تنها کافی است که به سراغ قطارهای کوپه‌ای چهارنفره و شش‌نفره بروید و اگر تعداد نفر به ۴ یا ۶ نفر نمی‌رسد، با فعال کردن گزینه «رزرو کوپه دربست» یک کوپه را به طور کامل در اختیار بگیرید. با انتخاب این گزینه شما می‌توانید در تمام طول سفر درب کوپه را قفل کنید و خیالتان از بابت امنیت راحت باشد. به‌خصوص اگر کودکی دارید یا نگرانید تا وسایل همراهتان دزدیده شود، با رزرو یک کوپه به صورت دربست دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

آیا سفر با قطار امن تر از هواپیما است؟

برای سفری ایمن به سراغ هواپیما برویم یا قطار؟

همان‌طور که تا اینجای مقاله گفتیم، قطار و هواپیما ازجمله امن‌ترین وسایل حمل‌ونقل به شمار می‌آیند. اگر به آمار تصادفات جاده‌ای توجه کنید، متوجه می‌شوید که تصادفات و سانحه‌های هوایی و همچنین اتفاقات ناگواری که برای قطارها پیش می‌آید، بسیار کم‌تر از تصادفات جاده‌ای است. از طرفی در هنگام رزرو بلیط هواپیما یا قطار شما می‌توانید به سراغ شرکت‌هایی بروید که امن‌تر هستند. از میان شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر که هواپیماهای امن دنیا را استفاده می‌کند و همچنین قطارهای ۵ ستاره‌ای مثل زندگی، فدک و نور رضا که سیستم فنی پیشرفته‌تری دارند، خیلی نمی‌توان گزینه‌ی امن‌تری را پیدا کرد. اما اگر معیارهای دیگری نظیر سرعت یا راحتی را مد نظر قرار دهید، می‌توان بین قطار و هواپیما تمایز قائل شد.

  • اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن با وسیله نقلیه امنی به مقصدتان برسید، هواپیمای مناسب شما است.
  • اگر به دنبال حریم شخصی بیشتر یا راحتی بیشتر در طول سفر هستید و می‌خواهید وسیله حمل‌ونقل امنی را انتخاب کنید به سراغ قطار بروید.

حال که با امن‌ترین وسایل حمل‌ونقل آشنا شدید، بهتر است که با سریع‌ترین راه برای پیدا کردن بلیط قطارهای ۵ ستاره و همچنین ایرلاین‌های امنی نظیر ماهان و ایران‌ایر آشنا شوید.

سریع ترین راه برای خرید بلیط هواپیما یا قطارها ایمن

اگر قصد دارید در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط هواپیما یا قطار مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ اپلیکیشن یا وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر که با نام سفرمارکت شناخته می‌شود، مراجعه کنید. با مراجعه به این بازار و مشخص کردن اطلاعاتی نظیر شهر مبدأ و مقصد به موتور جستجوی هوشمند آن این امکان را می‌دهید تا از میان بلیط هواپیما و قطاری که توسط چند ده وب‌سایت مختلف عرضه شده‌اند، یک لیست را در یک صفحه و یک‌جا به شما نمایش دهد. با انتخاب گزینه‌هایی نظیر تعداد ستاره‌های قطار یا شرکت هواپیمایی این امکان برای شما وجود دارد که نتایج جستجو را محدود به موارد مورد نظر خود کنید. درنتیجه می‌توانید در کمترین زمان ممکن بلیط شرکت‌های هواپیمایی ماهان یا ایران ایر و همچنین قطارهای ۵ ستاره نظیر نورالرضا، فدک و زندگی را در مسیر مورد نظرتان پیدا کنید.

جمع بندی

از میان وسایل حمل‌ونقل مختلف هواپیما و قطار جزء امن‌ترین وسایل به حساب می‌آید. در هنگام رزرو بلیت هواپیما باید به این نکته توجه کنید که برخی از ایرلاین‌های کشور از هواپیماهای امن دنیا که مربوط به شرکت‌های بوئینگ و ایرباس هستند، استفاده می‌کند. همچنین سیستم‌های فنی قطارهای ۵ ستاره در مقایسه‌ با قطارهای دیگر عملکرد بهتری دارد. همین موضوع باعث امن‌تر شدن سفر با این وسایل نقلیه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا