مدارس آذربایجان غربی فردا یکشنبه 29 بهمن ماه 1402 تعطیل است؟


مدارس آذربایجان غربی فردا یکشنبه 29 بهمن ماه 1402 تعطیل است؟

سامانه بارشی به صورت برف و باران در این استان ادامه دارد، اما از تعطیلی مدارس هنوز خبری نیست.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت سامانه بارشی در جنوب آذربایجان‌غربی به صورت بارش برف و باران تا روز دوشنبه هفته جاری تداوم دارد.

اردلان محمدپور گفت: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه هفته قبل وارد آذربایجان غربی شده بود، پس از وقفه کوتاه، شب گذشته دوباره تقویت شده و فعالیت خود را به به صورت بارش برف و باران در جنوب آذربایجان‌غربی آغاز کرده و فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه به طور متناوب ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۸.۴ میلی‌متر بارش در سردشت، ۶.۱ میلی‌متر در بوکان،۵.۲ میلی‌متر در شاهین‌دژ، ۳.۴ میلی‌متر در میاندوآب و پیرانشهر، سه میلی‌متر در مهاباد و ۱.۵۸ میلی‌متر در اشنویه ۱.۵ ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به اینکه بارش ها در مناطق کوهستانی به صورت برف بود، ادامه داد: از زمان فعالیت این سامانه در منطقه (۷۲ ساعت گذشته) بارش ها در سردشت ۱۱۵ میلی‌متر، پیرانشهر ۱۰۹ میلی‌متر، اشنویه ۱۰۶ میلی‌متر، بوکان ۷۷ میلی‌متر و مهاباد ۶۰ میلی‌متر ثبت شده است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین چهار و پنج درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: با خروج این سامانه بارشی از روز دوشنبه دمای هوا در این منطقه بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

مدارس آذربایجان غربی فردا یکشنبه 29 بهمن ماه 1402 تعطیل است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی