هوش مصنوعی با حملات سایبری مبارزه می کند


هوش مصنوعی با حملات سایبری مبارزه می کند

ایتنا - استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف مخرب نیاز به افزایش هوشیاری و به کارگیری اقدامات امنیتی پیشرفته را برجسته می‌کند، اما راه حل نیز از طریق استفاده از هوش مصنوعی بوده است.


گروه‌های هکر اخیرا از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای حملات الکترونیکی استفاده می کنند. ظاهراً از این ابزارها برای شناسایی اهداف بالقوه، ایجاد اسکریپت ها و دستکاری فایل ها استفاده شده است.

با توجه به روند رو به افزایش استفاده از این ابزارها برای اهداف مخرب، برخی از شرکت ها اقدامی برای محدود کردن استفاده از هوش مصنوعی برای اعمال مخرب انجام داده اند.

از طریق نوآوری مستمر و توسعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توان یکپارچگی اکوسیستم‌های دیجیتال را حفظ کرد و هوش مصنوعی را به ابزاری قدرتمند نه تنها برای حمله، بلکه برای دفاع نیز تبدیل کرد.

پیشگیری از تهدید
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای جلوگیری از تهدیدات امنیت سایبری اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند، زیرا می توانند مقادیر زیادی از داده ها را برای شناسایی خطراتی مانند فیشینگ و بدافزار تجزیه و تحلیل کنند. با این حال، مجرمان سایبری می توانند کدهای مخرب را برای جلوگیری از شناسایی تغییر دهند.

اما در مقابل، ابزارهای نظارت بر شبکه مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند رفتار کاربر را ردیابی کنند، ناهنجاری‌ها را شناسایی کرده و بر اساس آن واکنش نشان دهند.

هوش مصنوعی با حملات سایبری مبارزه می کند


این فناوری‌ها می‌توانند تهدیدها را در زمان واقعی متوقف کنند و می‌توانند داده‌هایی را که توجه انسان را به خود جلب می‌کنند، مانند ویدیوها، چت‌ها، ایمیل‌ها و سایر ارتباطات ردیابی کنند.

یکی از موارد استفاده اصلی هوش مصنوعی در امنیت سایبری این است که وظایف امنیتی تکراری را بدون خطر خطای انسانی یا خستگی انجام می دهد.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند خطرات نقض را پیش‌بینی کند، فیشینگ را شناسایی کند، بدافزارها را شناسایی و از آن جلوگیری کند، هرزنامه‌ها را فیلتر کند، محافظت از رمز عبور، و کلاهبرداری را با سرعتی که انسان‌ها نمی‌توانند تشخیص دهد.

شناسایی تهدیدات
اگرچه هنوز هیچ حمله سایبری بزرگی با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی گزارش نشده است، کارشناسان در مورد تهدیدات آتی ناشی از جعل هویت صوتی هوش مصنوعی هشدار می‌دهند که می‌تواند برای فعالیت‌های کلاهبرداری استفاده شود.

در پاسخ به این خطرات نوظهور، برخی از شرکت ها دوباره به هوش مصنوعی به عنوان راه حل اعتماد می کنند. شرکت‌ها در حال حاضر دستیاران هوش مصنوعی جدیدی را با هدف محافظت در برابر و خنثی کردن حملات سایبری آینده توسعه می‌دهند.

کمک‌های امنیتی جدید برای استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای شناسایی تهدیدهای بالقوه، محافظت فعال از سیستم‌ها و پاسخ مؤثر به تکنیک‌های حمله در حال تکامل طراحی شده‌اند.

با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشینی، این روش‌های جدید به شما این امکان را می‌دهند که با تطبیق و بهبود مستمر دفاع خود و استفاده از هوش مصنوعی در مبارزه با جرایم سایبری، از طریق برنامه «Security Copilot» مایکروسافت، یک قدم جلوتر از مجرمان سایبری بمانید. گواهی بر اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی های تهاجمی و تدافعی امنیت سایبری است.

با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی، سازمان ها می توانند بهتر از خود در برابر تهدیدات نوظهور که از چشم انداز دیجیتال سوء استفاده می کنند محافظت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !