تلاش سازمان جهانی بهداشت برای دسترسی به بیمارستان ناصر غزه


تلاش سازمان جهانی بهداشت برای دسترسی به بیمارستان ناصر غزه

سازمان جهانی بهداشت از تلاش برای دسترسی به بیمارستان ناصر غزه در سایه محاصره آن توسط نظامیان اسرائیل خبر داد.

تلاش سازمان جهانی بهداشت برای دسترسی به بیمارستان ناصر غزه

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد در پی حمله اسرائیل به بیمارستان ناصر و محاصره آن، تلاش می‌کند تا به این مرکز که بزرگترین مرکز پزشکی فعال در غزه است دسترسی پیدا کند.

تاریک جاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در مورد بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب غزه گفت: هنوز بیماران بدحال و مجروح در داخل بیمارستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری پراودا، این مقام اعلام کرد نیرو‌های سازمان جهانی بهداشت و آنروا سعی دارند تا راه ارتباطی برای کمک به کادر درمان و بیماران داخل این بیمارستان بیابند.

پیشتر، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به محاصره بیمارستان «ناصر» در غزه توسط نظامیان صهیونیست گفت که جان بیماران، آوارگان و کادر پزشکی این بیمارستان در خطر است.

منابع محلی گزارش دادند که تانک‌ها و بولدوزر‌های رژیم صهیونیستی در ورودی بیمارستان میدانی الاردنی واقع در کنار بیمارستان ناصر مستقر شده‌اند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که بیمارستان ناصر یکی از مقر‌های نیرو‌های حماس در غزه است.

همچنین سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۷۲۱ حمله از سوی رژیم صهیونیستی علیه مراکز بهداشتی در فلسطین ثبت شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)