چمران: شهرداری تهران برای ساخت مسکن توسط چینی‌ها نیاز به مجوز شورای شهر دارد


چمران: شهرداری تهران برای ساخت مسکن توسط چینی‌ها نیاز به مجوز شورای شهر دارد

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ساخت مسکن توسط چینی‌ها گفت: در ارتباط با عقد قراردادها و موارد مالی حتما باید شهرداری این مجوز را از شورای شهر تهران بگیرد اما برای استفاده از تکنولوژی باید سازمان‌های مربوطه در این زمینه مجوز بدهند.

چمران: شهرداری تهران برای ساخت مسکن توسط چینی‌ها نیاز به مجوز شورای شهر دارد

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی چمران صبح امروز پیش از آغاز برگزاری دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با فعالیت دستفروشان در سطح شهر تهران اظهار کرد: باید شهرداری تهران تمهیداتی را برای ساماندهی این افراد انجام بدهد، البته بنا به گفته معاون شهردار تهران در دو نقطه مرکزی شهر، در مناطق 6 و 11 مکان‌هایی برای فعالیت این افراد پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به ورود خودروها از شهرستان‌های مختلف به شهر تهران اشاره کرد و گفت: این مسئله چالش‌های بسیاری از جمله ایجاد ترافیک و آلودگی در سطح شهر تهران دارد چرا که بسیاری از این خودروها زمان زیادی را در سطح شهر تهران برای کار و امرار معاش می‌گذرانند.

چمران همچنین به اخذ معاینه فنی برای خودروها اشاره و تصریح کرد: در این خصوص نیز بارها صحبت‌ کرده‌ایم که اخذ معاینه فنی در سایر شهرها بویژه حاشیه شهر تهران مطابق استانداردهای لازم نیست.

وی در خصوص ورود شهرداری تهران به ساخت و ساز و استفاده از ظرفیت چینی‌ها در این حوزه تصریح کرد: اگر به عنوان انتقال تکنولوژی و سرعت ساخت و ساز باشد ایرادی ندارد چرا که ما در گذشته نیز از تجربه کشور ترکیه برای ساخت مسکن مهر استفاده کرده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: موضوع مهم این است که ما در ساخت و ساز خودکفا هستیم و نیاز به حضور سایر کشورها نداریم. اما همانطور که گفته شد برای سرعت در ساخت و ساز و انتقال تجربه باشد این موضوع ایرادی ندارد.

چمران تصریح کرد: البته اخیرا وزارت دفاع نیز نمونه‌هایی از ساخت مسکن سریع را شروع کرده است و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. چرا که اگر ما بخواهیم با سیستم‌های سنتی خانه بسازیم زمانبر است و به تبع باید به روش‌های جدید رجوع کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شهرداری تهران برای ساخت مسکن با حضور چینی‌ها نیاز به مجوز شورای شهر تهران دارد یا خیر افزود: در ارتباط با عقد قراردادها و موارد مالی حتماً باید شهرداری این مجوز را از شورا بگیرد اما برای استفاده از تکنولوژی باید سازمان‌های مربوطه در این زمینه مجوز بدهند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه