پوتین از آمادگی روسیه برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع اوکراین خبر داد


پوتین از آمادگی روسیه برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع اوکراین خبر داد

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای گفت که او نمی داند که آیا غرب خواهان حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین است یا خیر، اما اگر چنین است، روسیه آماده گفت و گو است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با پاول زاروبین که بخشی از آن در کانال تلگرامی او منتشر شد، گفت: "نمی‌دانم، آیا آنها امروز آن را می‌خواهند؟"
وی خاطرنشان کرد، روسیه پیش از این عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز نکرد زیرا روی یکپارچگی شرکای خود و اجرای توافق‌نامه‌های مینسک حساب می‌کرد؛ مسکو نمی‌دانست که اروپایی‌ها قرار نیست آنها را اجرا کنند.
پوتین اضافه کرد: "از آنجا که ما روی صداقت شرکای خود حساب می کردیم، امیدوار بودیم توافقاتی که در مینسک حاصل شد، در نهایت توسط همه اجرا شود. ما بعداً متوجه وضعیت واقعی امور شدیم، زمانی که صدراعظم سابق آلمان و رئیس جمهور سابق فرانسه گفتند که قصد ندارند به این توافقات عمل کنند. اما ما این را نمی دانستیم، ما همچنان سعی کردیم آنها را اجرا کنیم، مهم نیست که آنها برای هر دو طرف چقدر دشوار بودند."
رئیس جمهور روسیه افزود: "در آن زمان، وقتی این قراردادها را امضا کردم، با خودم فکر کردم: چگونه می توانیم مردم ساکن دونباس را متقاعد کنیم که با این توافق نامه ها موافقت کنند؟"
وی خاطرنشان کرد، رهبری فعلی اوکراین به زبان شخص اول اعلام کرد که از این توافقات مینسک چیزی نمی پسندد و تیم او، وزیر امور خارجه و شورای امنیت کشور گفتند: "و ما هیچ چیزی را اجرا نخواهیم کرد."
ولادیمیر پوتین در این مصاحبه ادامه داد: " معلوم شد که بی فایده است. جنگ ادامه دارد، مردم می میرند. و طبیعتاً در این شرایط، مردم دونباس با درخواست کمک به روسیه به عنوان ضامن رعایت همان قراردادهای مینسک روی آوردند. همین. و ما از ساز و کارهای های صلح آمیز به ساز و کارهایی با ماهیت نظامی حرکت کردیم. اما حتی در آن زمان نیز ما به دنبال پایان دادن به این درگیری به طور مسالمت آمیز بودیم و در استانبول بر روی پارامترهای این توافقنامه صلح احتمالی به توافق رسیدیم."

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!