رسوایی انتخاباتی در پاکستان / اعتراف کمیسر راولپندی به تقلب در انتخابات


رسوایی انتخاباتی در پاکستان / اعتراف کمیسر راولپندی به تقلب در انتخابات

اعتراف کمیسر راولپندی در مقابل رسانه‌ها به داشتن نقش در تقلب انتخاباتی پاکستان، شفافیت انتخابات این کشور را زیر سوال برد که واکنش احزاب بزرگ پاکستان را در پی داشت.

رسوایی انتخاباتی در پاکستان / اعتراف کمیسر راولپندی به تقلب در انتخابات

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی حزب «تحریک انصاف» در واکنش به افشاگری کمیسر راولپندی درباره تقلب در انتخابات پاکستان خواستار استعفای رئیس کمیسیون انتخابات و رئیس دادگستری پاکستان شد.

پیش از این رئیس کمیسیون انتخابات و رئیس دادگستری پاکستان هرگونه اظهارات درباره تقلب را «بی‌اساس» خوانده بودند.

وی اظهار داشت اعتراف این مسئول انتخاباتی موضع حزب تحریک انصاف را در مورد چگونگی «دزدیده شدن» آرا و افشای شخصیت‌های واقعی دخیل در تقلب در انتخابات را تأیید می‌کند.

سخنگوی حزب تحریک انصاف خاطرنشان کرد کمیسر راولپندی اعتراف کرده است که پیروزی نامزد‌های مستقلی که با بیش از ۷۰ هزار رأی پیشتاز بودند با گذاشتن آرای جعلی به شکست تبدیل شده است.

وی همچنین خواستار این شد که سازمان نظارت بر انتخابات باید ۸۶ کرسی «دزدیده شده» حزب تحریک انصاف را فوراً بازگرداند و تمامی عوامل دخیل در تقلب انتخاباتی طبق قانون مجازات شوند.

از سوی دیگر، «رانا ثناالله» از سران حزب «مسلم لیگ-نواز» نیز در واکنش به این اظهارات گفت کمیسر راولپندی به نظر مشکل روانی دارد و به همین دلیل ادعا کرده که قصد خودکشی داشته است.

«مریم اورنگ زیب» دبیر اطلاع‌رسانی مسلم لیگ-نواز نیز در یک نشست خبری خواستار تحقیق عمیق در مورد همه کانال‌های ارتباطی مورد استفاده توسط مسئول انتخاباتی افشاگر شده و بر ممنوع‌الخروجی کمیسر راولپندی تاکید کرده است.

دبیر اطلاع‌رسانی «حزب مردم پاکستان» نیز در یک بیانیه ویدئویی اظهار داشت: ما نیز نسبت به انتخابات ملاحظاتی داریم و در حال جمع‌آوری شواهد در مورد آن هستیم. ما خواستار انجام تحقیقات برای اطمینان از صحت ادعا‌ها هستیم. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان