سازمان ثبت اسناد: نام کوروش کمپانی جعلی است


مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد گفت: درخصوص کوروش کمپانی مهم‌ترین نکته این است که شرکتی با این نام در اداره‌کل ثبت شرکتها تاکنون به ثبت نرسیده و این نام توسط خود فرد جعل شده است! شرکتی به نام "کوروش‌پردازان آی‌سا" به نام شریفیان ثبت شده است.

سازمان ثبت اسناد: نام "کوروش کمپانی" جعلی است

به گزارش راهبرد معاصر، ابوالفضل نصیری؛ مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مطالب منتشرشده در مورد شرکت "کوروش کمپانی" اظهار کرد: درخصوص شرکت "کوروش کمپانی" مهم‌ترین نکته این است که شرکتی با نام کوروش کمپانی در اداره‌کل ثبت شرکتها تاکنون به ثبت نرسیده و این نام توسط خود فرد جعل شده است!

وی افزود: باید از نهادهای مربوطه مانند صنف مربوطه و پلیس اماکن سؤال کرد که چرا با این تابلو و نام جعلی برخورد نکرده است.

نصیری تصریح کرد: با استناد به مدارک موجود در سامانه‌های ثبت شرکت‌ها، شرکتی به نام "کوروش‌پردازان آی‌سا" با مسئولیت محدود به‌شماره ثبت 572210 و شناسه ملی 14009763269 در مورخه 1399/11/8 با مدیریت‌عامل "امیرحسین شریفیان" و خاطره قره‌داغی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: تا فروردین ماه امسال حدود 7‌ـ8 نفر به مجموعه مدیریتی شرکت "کوروش‌پردازان آی‌سا" ورود و خروج داشتند که در نهایت در آخرین تغییرات آقای گودرزی به‌عنوان مدیرعامل و آقای شریفیان به‌عنوان عضو اصلی هیئت مدیره انتخاب شده‌اند.

فردی که کارت پایان خدمت ندارد می‌تواند ثبت شرکت کند!

نصیری در پاسخ به این سؤال تسنیم که آیا برای ثبت شرکت نیاز به داشتن کارت پایان خدمت است یا خیر، گفت: با استناد به ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی و قانون تجارت، مقررات و نظامنامه‌ها، هیچ تکلیفی برای اخذ کارت پایان خدمت اشخاص حقوقی برای تأسیس شرکتها و مؤسسات وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که "چگونه یک سرباز فراری که از نظر قانونی نباید خدماتی به او ارائه شود، توانسته است شرکت ثبت کند؟"، گفت: ما برای ثبت شرکت، فقط از فرد متقاضی درخواست گواهی عدم سوءپیشینه می‌کنیم و این فرد (امیرحسین شریفیان) گواهی عدم سوء‌پیشینه خود را ارائه کرده است و ما مجبور به ارائه خدمات هستیم چراکه نقص مدارک نداشته است.

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متذکر شد: بسیاری از شرکتها و مؤسسات غیرتجاری که از اداره‌کل ثبت شرکتها شماره ثبت می‌گیرند زیرمجموعه اصناف و مراجع صدور مجوز هستند که باید بر روند کاری آنها نظارت کنند اما متأسفانه بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات پس از ثبت، نظارتی از سوی اصناف و مراجع مربوطه بر فعالیتشان انجام نمی‌شود.

نصیری با اشاره به پرونده تخلف کوروش کمپانی گفت: شرکت کوروش کمپانی (کوروش‌پردازان آی‌سا) نیز علی‌رغم سوء‌استفاده از نام و استفاده از نام جعلی با تبلیغات سلبریتی‌ها در بازار نسبت به فریب مردم اقدام کرده است که دستگاه‌های نظارتی باید بر این موارد مشکوک هرروزه نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل ثبت شرکت‌ها یک مرجع اعلامی است و اجازه نظارت مستقیم ندارد، یادآور شد: اداره‌کل ثبت شرکت‌ها آماده ارائه هرگونه اطلاعات از شرکا و پرونده شرکت طی این سه سال به مراجع ذی‌صلاح است.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 2 میلیون شرکت و مؤسسه در کشور به ثبت رسیده است و بر اساس همکاری این اداره‌کل بیش از 800 هزار شرکت بر اساس تبصره 3 و 4 ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم، غیرفعال شده‌اند.

نصیری در پایان گفت: ایجاد یک مرکز راهبردی با حضور دستگاه‌های نظارتی و استفاده از قوانین لازم برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی ضروری است چون ممکن است این اتفاقات تلخ تکرار شود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی