تعداد پرسنل پشتیبانی تولید در محاسبه حقوق و دستمزد لحاظ نشده است


تعداد پرسنل پشتیبانی تولید در محاسبه حقوق و دستمزد لحاظ نشده است

ایران خودرو به دنبال انتشار گزارشی در تجارت‌نیوز درباره هزینه، حقوق و دستمزد کارکنان این شرکت، جوابیه‌ای صادر کرده است که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیرو انتشار مطلبی در سایت و کانال تلگرام تجارت نیوز درخصوص حقوق کارکنان ایران خودرو با تیتر میانگین «حقوق ماهانه ایران خودرو به ۹۲ میلیون تومان رسید/ شعبده بازی ایران خودرو برای غیب کردن زیان» توضیحات زیر برای استحضار و طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، درج در همان صفحه و ستون ارسال می‌شود:

متاسفانه گاه شاهد این هستیم که رسانه‌‌های مختلف بدون توجه به مبنای کارشناسی در تحلیل صورت‌‌های مالی، به انتشار اطلاعات نادرست در خصوص حقوق کارکنان ایران خودرو می‌پردازند که می‌تواند افکار عمومی جامعه را نسبت به این مجموعه صنعتی دچار خطا کند.

پیش از این مبالغ ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان برای دریافتی کارکنان ایران خودرو از سوی رسانه‌ها مطرح شده بود و هم‌اکنون نیز با افزایش نجومی به ۹۲ میلیون تومان رسیده است! انتشار مطالب از این دست در آینده نیز دور از انتظار نیست که البته هیچ یک مبنای دقیق کارشناسی ندارد.

در گزارش منتشر شده در رسانه محترم تجارت نیوز، هزینه حقوق بخش تولیدی و پشتیبانی تولید؛ نظیر بخش‌های لجستیک (حمل و نقل و انبار)، کیفیت، خدمات فنی، سیستم‌های پشتیبانی تولید، بخش خرید و...، بدون توجه به تعداد پرسنل پشتیبانی تولید، صرفا و فقط به تعداد پرسنل تولیدی (کارکنان خطوط تولید) تقسیم شده است که نتیجه این نوع محاسبه، حقوق ۹۲ میلیون تومانی برای کارگران شرکت ایران خودرو شده است!

متاسفانه عدم تخصص و آشنایی لازم در تفسیر گزارش‌های مالی و برداشت‌های سلیقه‌ای و انتشار آن در سطح رسانه‌ها، سبب انحراف اذهان جامعه و همچنین ایجاد چالش در میان کارگران می‌شود.

از سوی دیگر، در هزینه‌های کارکنان مخارجی مانند هزینه بیمه تامین اجتماعی، ایاب و ذهاب، آموزش، غذا و... وجود دارد که نه به عنوان دریافتی کارگران شرکت، بلکه به پیمانکاران و یا سازمان های طرف معامله شرکت پرداخت می‌شود.

به طور حتم، انتشار مطالبی از این دست با عناوین و تیترهایی که مورد توجه عامه مخاطبان است، تاثیر مخربی در جامعه کارگری خواهد داشت که تبعات دامن‌گیری برای صنعت خودرو کشور ایجاد خواهد کرد.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام موضع کاخ سفید درباره پذیرفتن آتش بس ازسوی حماس