کدام مشاغل در عربستان بیشترین تقاضا را دارند؟


کدام مشاغل در عربستان بیشترین تقاضا را دارند؟

در عربستان تقاضا برای متخصصان در صنایع مختلف افزایش یافته است. اکونومی‌میدل‌ایست پرتقاضاترین مشاغل عربستان را در گزارشی بررسی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اقتصاد رو به رشد عربستان، راه را برای گسترش مشاغل در صنایع مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، فناوری اطلاعات، مهندسی، آموزش و گردشگری و سایر موارد هموار کرده؛ و در نتیجه تقاضا برای کارگران ماهر و غیر ماهر و متخصصان افزایش یافته است.

شرکت‌ها در عربستان، دستمزد‌های جذابی دارند که این کشور را به مقصدی مطلوب برای جویندگان کار تبدیل می‌کند. یکی از مزایای کلیدی کار در عربستان، درآمد معاف از مالیات است که به مهاجران اجازه می‌دهد تا بخش قابل توجهی از درآمد خود را پس‌انداز کنند. در ادامه تعدادی از پرتقاضاترین مشاغل در عربستان سعودی آمده‌اند.

متخصصان فناوری اطلاعات

تحول دیجیتال عربستان سعودی تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات را افزایش داده است. با ارزش بیش از 32.1 میلیارد دلار، بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور، بزرگ‌ترین بازار در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است و پیش‌بینی می‌شود که با نرخ رشد سالانه 7.7 درصدی رشد کند و تا سال 2026 به 49.26 میلیارد دلار برسد. این رشد فرصت‌های بیشتری را برای متخصصان فناوری اطلاعات در سراسر بخش‌ها فراهم می‌کند.

مهندسان و کارگران ماهر

توسعه زیرساخت و تعمیر و نگهداری برخی از بخش‌هایی هستند که تقاضای زیادی برای مهندسین عمران، مکانیک و برق در عربستان سعودی ایجاد می‌کنند. رشد املاک و مستغلات و در کل ساخت‌وساز منجر به ایجاد فرصت‌هایی برای متخصصان و کارگران در این زمینه شده است. نئوم و سایر پروژه‌های گیگا (giga projects، بخشی از برنامه چشم‌انداز 2030 عربستان برای متحول کردن کشور) نیز فرصت‌های زیادی را برای مهندسان و کارگران ماهر فراهم می‌کند.

کارشناسان آموزش

تأکید روزافزون بر آموزش و یادگیری مادام‌العمر در عربستان سعودی منجر به تقاضای زیادی برای معلمان و سایر کارشناسان آموزشی شده است. این کشور با هدف قرار دادن 200 رتبه برتر برای رتبه یافتن حداقل پنج دانشگاه عربستان تا سال 2030، قصد دارد کیفیت آموزش را افزایش دهد. علاوه بر این، مدارس جدیدی در حال ساخت هستند تا سیستم آموزشی در حال گسترش و جمعیت دانش آموزی رو به رشد را در خود جای دهند. در نتیجه همه این تحولات، آموزش فرصت‌های بیشتری را برای متخصصان این حوزه ایجاد خواهد کرد.

متخصصان مراقبت‌های بهداشتی

در عربستان سعودی، تقاضای فزاینده برای پزشکان، پرستاران و متخصصان سلامت، ناشی از پیری جمعیت و پیشرفت‌های پزشکی است. کارشناسان تخمین می‌زنند که جمعیت سالمندان عربستان تا سال 2035 به 9.5 درصد خواهد رسید. به دلیل این پیشرفت، نیاز زیادی برای متخصصان سلامت وجود دارد که از جمعیت سالخورده مراقبت کنند.

متخصصان کسب‌وکار

به دلیل تنوع اقتصاد عربستان، تقاضا برای تحلیلگران مالی ماهر، متخصصان بازاریابی و متخصصان منابع انسانی نیز در حال افزایش است. این متخصصان کسب‌وکار نقش مهمی در حمایت از اهداف تحول اقتصادی کشور خواهند داشت که منجر به ایجاد فرصت‌های بیشتر در این زمینه‌ها می‌شود.

متخصصان هتلداری و گردشگری

بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی سازمان ملل متحد (UNWTO)، عربستان سعودی یکی از مقاصد گردشگری برجسته در جهان است. این امر منجر به تقاضای بالا برای کارکنان ماهر در هتل‌ها، رستوران‌ها و خدمات گردشگری شده است. از آنجایی که صنعت گردشگری به رشد خود ادامه می‌دهد، برآورده شدن این خواسته‌ها ضروری است تا اطمینان حاصل شود که عربستان همچنان یک مقصد گردشگری محبوب باقی می‌ماند.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک