پوتین: روسیه هرگز مخالفتی با مذاکره نداشته است


پوتین: روسیه هرگز مخالفتی با مذاکره نداشته است

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، کشورش هرگز مخالف مذاکره نبوده است، این موضوع در مورد اوکراین نیز صدق می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روز سه شنبه در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور گفت: "در مورد مذاکره، ما هرگز مخالف مذاکره نبودیم، همیشه طرفدار مذاکره بودیم. این در مورد اوکراین نیز صدق می کند. من قبلاً صدها بار گفته ام که ما گفتگو را قطع نکردیم، این طرف اوکراینی بود که گفتگو را قطع کرد و این فقط به دستور مستقیم لندن و واشنگتن بود".
ولادیمیر پوتین، در این دیدار در خصوص ثبات استراتژیک برای روسیه اضافه کرد: "آمریکا و کل غرب از یک سو خواستار شکست راهبردی روسیه هستند و از سوی دیگر گویا قصد دارند و می خواهند با ما در مورد ثبات راهبردی مذاکره کنند و معتقدند که این موضوعات به هیچ وجه با هم ارتباطی ندارند. خب ولی این کار به این صورت نیست".
رئیس جمهور روسیه افزود: "در مورد ثبات استراتژیک، ما در اینجا نیز هرگز گفتگو را رد نکرده ایم."
پوتین در این نشست از شایگو خواست به موضوعی که به رویدادهای جاری در خط تماس مربوط نمی شود توجه کند، موضوع سروصدایی که اخیراً در غرب از جمله در ایالات متحده در مورد استقرار سلاح هسته ای در فضا مطرح شده است.
پوتین تاکید کرد: "موضع ما روشن و شفاف است. ما همیشه مخالف استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا بوده‌ایم. برعکس، ما نه تنها از همه توافقات موجود در این زمینه می خواهیم پیروی کنیم، بلکه پیشنهاد می کنیم این کار مشترک را بسیار تقویت کنیم."
وی افزود که اکنون بنا به دلایلی در غرب این موضوع دوباره مطرح می شود و این موضوع به شدت احساسی است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آمادگی این کشور برای میانجی‌گری میان روسیه و اوکراین