جزییات گزارش روند آزادسازی آودیوکا توسط شایگو به ولادیمیر پوتین


جزییات گزارش روند آزادسازی آودیوکا توسط شایگو به ولادیمیر پوتین

وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گزارش کاملی از روند عملیات آزادسازی آودیوکا و اقدامات روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه تا به امروز و همچنین وضعیت نیروهای مسلح اوکراین ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار گفت: "هرچه عملیات نظامی ویژه و درگیری ها بیشتر ادامه یابد، ارتش روسیه قوی‌تر، مجهزتر و متحدتر می‌شود. حتی در سال 2023، می‌بینیم که سطح همه واحدهای ما چقدر افزایش یافته است."
شایگو اضافه کرد: "آماده سازی برای عملیات آزادسازی خیلی وقت پیش آغاز شد، این عملیات به منظور ایجاد تعداد کافی نیرو در شمال و جنوب غربی آودیوکا لازم بود. ستاد کل این کار را برنامه ریزی کرد، آماده سازی از پاییز سال گذشته آغاز شد. و وقتی این آماده سازی را انجام دادیم، فهمیدیم که این منطقه ای است که نه سال استحکام یافته است. ساخت معابر، سازه های بتنی و همه چیز زیرزمینی نه سال طول کشید. سپس این وظیفه تعیین شد که حداکثر تعداد سلاح را در آنجا متمرکز کنیم، که با آن می توانیم نه در مناطق، بلکه با دقت بسیار زیاد کار کنیم."
سرگئی شایگو افزود: "به طور کلی، عملیات در آودیوکا در کتاب های درسی گنجانده خواهد شد و در موسسات آموزش عالی وزارت دفاع روسیه مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. امروز نیز عملیات تهاجمی در جهت غرب ادامه دارد. در مجموع، منطقه آزاد شده تقریباً 72 کیلومتر مربع است."
وزیر دفاع روسیه در ادامه گزارش خود به رئیس دولت روسیه اضافه کرد: "در حالی که فرماندهی اوکراین خود را از تک و تا ننداخته و در حین برگزاری کنفرانس مونیخ درصدد صحبت کردن از حفظ مواضع خود بود، اما آودیوکا به یک شگفتی بزرگ برای این کشور تبدیل شد."
شایگو در این دیدار ضمن نشان دادن عکس ها و ویدئوهای هوایی از منطقه گفت: "این عکس ها نشان می دهد که عقب نشینی اوکراینی ها به دور از سازماندهی بوده است. آنها اجساد کشته شدگان را نبرده اند، مجروحان را رها کرده اند و مقدار کمی سلاح و تجهیزات نظامی به جا گذاشته اند."
وی افزود که نیروهای اوکراینی "همه چیز را رها کردند" و "در کنار جاده ها و مزارع قدم زنان عقب نشینی کردند".
وزیر دفاع روسیه در خصوص حجم حملات روسیه در این منطقه گفت: "وظیفه تعیین شده بود که حداکثر مقدار سلاح را در آنجا متمرکز کنیم. در مقطعی به سطحی رسیدیم که 460 ضربه در روز داشتیم ، به زبان دیگر حدود 200 تن مهمات در روز. دشمن را به حدی رساندیم که مجبور شد از آنجا فرار کند؛ شرایط برای آنها غیرقابل تحمل بود."
شایگو خاطرنشان کرد، تلفات نیروهای مسلح اوکراین در 2 روز گذشته حدود 2400 نظامی بوده است.
وزیر دفاع روسیه در ادامه افزود: "فقط نگاه کنید که در 8-9 ماه گذشته چه گام عظیمی در بحث هواپیماهای بدون سرنشین برداشته شده است. امروزه استفاده ما از هواپیماهای بدون سرنشین به صدها فروند در روز می رسد و تولید آن به هزاران فروند می رسد. البته این بخشی است که نیاز به بهبود مستمر دارد."
سرگئی شایگو در ادامه گزارش خود گفت: "همچنین موضوع مهم دیگر، کار پاکسازی منطقه کرینکی در خرسون نیز به پایان رسید؛ چهار تیپ از تفنگداران دریایی نیروهای مسلح اوکراین در آنجا حضور داشتند و آنها وظیفه داشتند به سواحل غربی کریمه برسند."
به گفته وی، نیروهای مسلح اوکراین چهار تیپ از سپاه سی ام تفنگداران دریایی را در کرینکی متمرکز کرده اند. وزیر دفاع روسیه افزود: "اینها کسانی هستند که در جهات مختلف جنگیدند، افراد بسیار قوی. برخی از آنها در ماریوپل بودند. وظیفه آنها این بود که به پرکوپ در آن جهت نفوذ کنند. طبیعتاً آنها می خواستند از ساحل غربی کریمه وارد آنجا شوند."
شایگو همچنین در خصوص ضدحملات ارتش اوکراین گفت: "نیروهای هوافضای روسیه، ارتش و هوانوردی تهاجمی، تفنگداران دریایی، نیروهای هوابرد و تسلیحات با دقت بالا در دفع ضد حمله شرکت داشتند."
وی اضافه کرد: "دشمن با استقرار چنین نیروهای عظیمی حتی قادر به رسیدن به خط اول دفاعی ما نبود. چه برسد به دو خط دفاعی بعد از آن".
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این دیدار ضمن تبریک آزادسازی این شهر به وزیر دفاع روسیه و تمام نظامیان این کشور گفت: "واحدهای نظامی، همه نیروهای نظامی، البته، سزاوار بالاترین جوایز، تشویق ها و سخنان سپاسگزاری از کشور روسیه هستند."
رئیس جمهور روسیه گفت: " اگر در مناطق ازاد شذه نیروهای نظامی اوکراینی همانطور که گفتید به صورت محدود باقی مانده اند، بهتر است که در بیسیم گریه و زاری نکرده و خود را به راحتی تستیم کنند".

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها