وکیل آمریکایی: برای جو بایدن جان فلسطینی‌ها ارزشی ندارد


وکیل آمریکایی: برای جو بایدن جان فلسطینی‌ها ارزشی ندارد

وکیل و فعال آمریکایی وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا را محکوم کرد.

وکیل آمریکایی: برای جو بایدن جان فلسطینی‌ها ارزشی ندارد

به گزارش راهبرد معاصر، زهر وکیل و فعال آمریکایی به الجزیره گفت: شرم آور است که آمریکا به حمایت از پاکسازی قومی و نسل کشی فلسطینیان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: بایدن بار دیگر به ما نشان داد که جان فلسطینی‌ها برای او ارزشی ندارد. او می‌توانست جلوی کشتار را بگیرد. او می‌توانست با یک تماس تلفنی به جنگ پایان دهد، اما چنین انتخابی نکرد. ما به عنوان عرب‌های آمریکایی، کاملا می‌دانیم موضع او چیست.»

زهر ساکن میشیگان است که یکی از ایالت‌های مهم برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با جامعه بزرگ عرب است.

ایالات متحده آمریکا بار دیگر قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش بس فوری در غزه را که این بار از سوی الجزایر به نمایندگی از کشور‌های گروه عربی در سازمان ملل ارائه شده بود، برغم کسب ۱۳ رای مثبت اعضای این شورا، وتو کرد.

آمریکا در نشست روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۲۰ فوریه ۲۰۲۴ (اول اسفندماه ۱۴۰۲) پیش نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه بود که باید توسط همه طرف‌ها رعایت شود.

این قطعنامه ۱۳ رای مثبت شورای ۱۵ عضوی امنیت را کسب کرد، اما آمریکا با مخالفت با آن، موجب تصویب نشدن آن یا همان وتوی قطعنامه شد. انگلیس دیگر عضو شورای امنیت نیز به آن رای ممتنع داد.

این سومین باری است که قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش بس در غزه از سوی آمریکا وتو می‌شود. یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت نیاز به ۹ رای بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم این شورا (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و فرانسه) دارد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در توجیه مخالفت و وتوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای سومین بار با قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش بس فوری در غزه مدعی شد که این قطعنامه "مذاکرات حساس" جاری درباره آزادی "گروگانها" با حماس را به خطر می‌انداخت./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها