یک شنبه 6 اسفند 1402 چرا تعطیل است


یک شنبه 6 اسفند 1402 چرا تعطیل است

یکشنبه 6 بهمن روز میلاد حضرت صاحب الزمانعج) و نیمه شعبان تعطیل است.

تعطیلی روز یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ به مناسبت سالروز ولادت امام زمان(عج) نیمه شعبان در تقویم ایران به عنوان تعطیل رسمی می باشد.

نیمه شعبان چه روزی است؟

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نیمه شعبان سال ۲۵۵یا ۲۵۶ هجری بوده است . پس از اینکه دو قرن و اندی از هجرت پیامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام یازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسید ، کم کم در بین فرمانروایان و دستگاه حکومت جبار ، نگرانی هایی پدید آمد . علت آن اخبار و احادیثی بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی تولد خواهد یافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشین ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود.

در احادیثی که بخصوص از پیغمبر ( ص ) رسیده بود ، این مطلب زیاد گفته شده و به گوش زمامداران رسیده بود. در این زمان یعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع ) ، معتصم عباسی ، هشتمین خلیفه عباسی،که حکومتش از سال ۲۱۸هجری آغاز شد، سامرا ، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی قرار داد. این اندیشه که ظهور مصلحی پایه های حکومت ستمکاران را متزلزل می نماید و باید از تولد نوزادان جلوگیری کرد ، و حتی مادران بیگناه را کشت ، و یا قابله هایی را پنهانی به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند – در تاریخ نظایری دارد.

ولادت باسعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) بر همه شیعیان و پیروان آن حضرت مبارک باد. به امید تعجیل در فرج ایشان


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انتشار کارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش