آمریکا سنگین ترین بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال می‌کند


آمریکا سنگین ترین بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال می‌کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم بیش از ۵۰۰ شخص و نهاد مرتبط با روسیه خبر داد.

آمریکا سنگین ترین بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده همزمان با دومین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، بیش از ۵۰۰ شخص و نهاد را هدف تحریم قرار خواهد داد.

آدیمو اظهار داشت که این اقدام با مشارکت سایر کشورها انجام می‌شود و براساس آن، مجتمع صنایع نظامی مسکو و شرکت‌هایی مرتبط در کشورهای ثالث را هدف قرار خواهد داد.

به ادعای معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، واشنگتن به دنبال پاسخگو کردن روسیه در جنگ اوکراین و مرگ رهبر مخالفان، الکسی ناوالنی است.

این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در عین حال گفته است که این بسته تحریمی، جدیدترین و سنگین‌ترین سری از تحریم‌هایی است که آمریکا و متحدانش از زمان آغاز جنگ اوکراین علیه مسکو اعمال خواهند کرد.

دو روز پیش نیز، نیروهای ارتش روسیه شهرک «پابدا» در محور دونتسک را آزاد کردند و وضعیت پیشروی خود را در خط مقدم این جبهه بهبود بخشیدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام این خبر افزود که اوکراین ۴۱۰ نیروی نظامی و یک تانک خود را در این محور از دست داد.

ایگور کوناشنکوف همچنین گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته در محور آودیوکا که تازه آزاد شده است، ۹ ضد حمله گروه‌های اوکراینی دفع شد و کی یف ۱۴۵ نظامی خود را از دست داد.

این مقام روس تصریح کرد که همچنین در محور جنوبی دونتسک تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر ۱۵۵ نیروی نظامی، یک تانک و دو خودروی زرهی بوده است./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه