واردات یک میلیون تن برنج در 11 ماهه امسال


واردات یک میلیون تن برنج در 11 ماهه امسال

در ۱۱ ماهه سال جاری، ۲۲ میلیون و ۸۸۱ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۸۲۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، واردات کالای اساسی در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 1.30 درصد افزایش و از حیث ارزش 5 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ذرت با 3 میلیارد و 501 میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با 2 میلیارد و 282 میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با 2 میلیارد و 47 میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و 210 میلیون دلار و گندم با یک میلیارد دلار، 5 قلم اول کالای اساسی وارداتی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، در بین 5 قلم اول کالاهای اساسی در مدت یاد شده به لحاظ ارزش ذرت 16 درصد، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام 32 صدم درصد و انواع دانه‌های روغنی 5 درصد افزایش و برنج و گندم به ترتیب 45 و 39 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش در خصوص بیشترین کاهش به لحاظ ارزش در بین کالاهای اساسی در 11 ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت واردات چای خشک، برنج، گندم، شکر خام، حبوبات و جو به ترتیب بیشترین کاهش را در بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، در 11 ماه سال جاری، واردات گوشت قرمز سبک گرم، گوشت قرمز سرد سنگین، کود شیمیایی، لاستیک سنگین و انواع بذر به ترتیب از بیشترین افزایش به لحاظ ارزش در بین کالاهای اساسی برخوردار بودند.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان