کانگوروی استرالیایی به ماه سفر می‌کند


کانگوروی استرالیایی به ماه سفر می‌کند

اولین ماه‌نورد استرالیا با الهام از نام کانگورو حیوان ملی این کشور «روور» (Roo-ver) نامگذاری شده و قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۶ به کره ماه پرتاب شود.

به گزارش مشرق از «اسپیس»، سازمان فضایی استرالیا در حال ساخت اولین ماه‌نورد نیمه خودکار این کشور با نام «روور» است که قرار است در مشارکت با «برنامه قمری آرتمیس» سازمان فضایی «ناسا» به کره ماه پرتاب شود.

این ماه‌نورد اقدام به جمع‌آوری نمونه‌هایی از «خاک» ماه خواهد کرد که بطور خاص به آن سنگپوش یا «رگولیت» (regolith) گفته می شود. ناسا تلاش خواهد کرد تا از این خاک‌ها اکسیژن استخراج کند و این یک گام کلیدی به سمت ایجاد یک حضور پایدار انسانی روی کره ماه و تولید سوخت موشک برای حمایت از ماموریت‌های آینده به سیاره مریخ است.

استرالیا به تازگی میزبان یک رقابت نامگذاری برای اولین ماه‌نورد این کشور بود که در نهایت نام «روور» با الهام از نام کانگورو حیوان ملی این کشور از میان بیش از هشت هزار نام پیشنهادی انتخاب شد. فهرست نهایی اسامی انتخابی بین روزهای ۲۰ نوامبر تا اول دسامبر به رای عمومی گذاشته شد.

کانگوروی استرالیایی به ماه سفر می‌کند

اکنون از عموم مردم دعوت شده است تا در طراحی «وسیله نمونه‌برداری رگولیت» این ماه‌نورد مشارکت کنند. وظیفه این وسیله جمع‌آوری و انتقال نمونه‌های خاک کره ماه به تاسیسات ISRU سازمان ناسا روی کره ماه خواهد بود.

«جوزف کنریک» مدیر فنی کنسرسیوم فضایی ELO۲ در بیانیه‌ای گفت: ما از تعداد مشارکت‌کنندگان در مرحله اول بسیار هیجان‌زده شدیم و دیدگاه‌ها و بینش‌های مختلف ارائه شده به ما در زمینه طراحی بهتر و آگاهانه‌تر یاری می‌رساند. بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم مرحله دوم چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

ماه‌نورد «روور» با وزن ۲۰ کیلوگرم انتظار می‌رود در نزدیکی قطب جنوب کره ماه فرود بیاید و حدود ۱۴ روز زمینی (در حدود نصف روز کره ماه) سطح ماه را بررسی خواهد کرد.

به عنوان بخشی از مرحله دوم طراحی از مشارکت کنندگان خواسته شده است تا پیشنهادهایی برای طراحی ارائه کنند که وضعیت محیطی دشوار و خصوصیات منحصر به فرد رگولیت و مسائل عملیاتی و بهره‌وری انرژی را درنظربگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان