آمریکا خودش از تحریم‌های روسیه متضرر می‌شود


آمریکا خودش از تحریم‌های روسیه متضرر می‌شود

پس از اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه از طرف دولت بایدن حال کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که تاثیرات منفی این تحریم‌ها اقتصاد خود آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

واشنگتن تأثیر منفی بسته جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه علیه اقتصاد خود آمریکا به دلیل انعطاف پذیری روسیه در برابر تحریمها را رد کرده است.

دو سال پس از اینکه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که اقتصاد روسیه به خاطر تحریم‌های آمریکا و غرب ضربه خرد کننده‌ای خواهد خود، حال انتظار می‌رود که امسال اقتصاد روسیه سریع‌تر از ایالات متحده، آلمان، فرانسه و انگلستان رشد کند.

با شرایط فعلی نیز بعید است تحریم‌های جدید آمریکا که جمعه گذشته اعلام شد، با توجه به انعطاف پذیری روسیه در تجارت و امور مالی جهانی، بتواند تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد روسیه بگذارد.

وزارت خزانه داری، تجارت و امور خارجه آمریکا روز جمعه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعلام کرد. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفتبیش از ۵۰۰ تحریم را علسه روسیه اعمال می‌کند و محدودیت‌های صادراتی را برای حدود ۱۰۰ شرکت به اتهام حمایت از روسیه د. نظر خواهد گرفت

آمریکا خودش از تحریم‌های روسیه متضرر می‌شود

اما بعد از همین تحریم‌ها نیکلاس مولدر، کارشناس تحریم در دانشگاه کرنل گفت که غرب دیگر قدرت اقتصادی قاطعی ندارد و هند و چین برای شناور نگه داشتن اقتصاد روسیه کافی هستند.

از طرفی بسیاری از کارشناسان بر این باروند که تحریم‌های روسیه نه تنها اقتصاد روسیه را تحت تأثیر نخواهد گذاشت بلکه تأثیرات منفی و مخربی بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج