چرا درآمدهای مالیاتی افزایش یافته است؟


چرا درآمدهای مالیاتی افزایش یافته است؟

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دلیل افزایش درآمد مالیاتی نسبت به سالهای قبل،‌ شناسایی درآمدهای جدید و مودیان جدید مالیاتی است‌، به گونه‌ای که در سال جاری در 10 ماهه 2.7 میلیون پرونده جدید مالیاتی تشکیل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید محمد هادی سبحانیان در مورد میزان درآمد مالیاتی دولت در سال جاری، اظهار داشت: در 11 ماه امسال 100 درصد از تکلیف بودجه یعنی 11 دوازدهم درآمد مالیاتی جذب شد که این رقم نسبت به رقم مشابه سال قبل از رشدی معادل 60 درصد برخوردار است.

به گفته وی دلیل افزایش درآمد مالیاتی نسبت به سالهای قبل،‌ شناسایی درآمدهای جدید و مودیان جدید مالیاتی است‌، به گونه‌ای که در سال جاری در 10 ماهه 2.7 میلیون پرونده جدید مالیاتی تشکیل شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: برای شناسایی حساب‌های تجاری از حساب‌های شخصی، با استفاده از هوش مصنوعی و بر اساس تعداد تراکنشهای حسابها و با استفاده از روشهای دانش بنیان نسبت به شناسایی موارد فرار مالیاتی و تشکیل پرونده جدید اقدام می‌کنیم.

سبحانیان با بیان این که سیاست دولت افزایش سهم درآمد مالیاتی از بودجه است،‌ بیان داشت: هدف ما افزایش درآمد مالیاتی از محل گسترش چتر مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است. در این زمینه افراد حقیقی که بالای 18 میلیارد تومان درآمد داشته باشند،‌ باید حساب آنها به سامانه مودیان، پرونده مالیاتی و پایانه فروش وصل شود و صورتحساب الکترونیکی بدهند.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، پزشکان، طلافروشان و مشاغل مرتبط با پزشکی با هر سطحی از درآمد باید صورتحساب الکترونیکی ارائه دهند.

به گفته سبحانیان،‌ اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی به نفع فعالان اقتصادی است. چون سازمان امور مالیاتی هر مقدار درآمدی که آنها اظهار کنند را می‌پذیرد و رسیدگی نمی‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی این را هم شفاف کرد که برداشت اولیه برخی طلافروشان از قانون پایانه‌های فروشگاهی مبنی بر این که هر کس طلا بخرد باید کد ملی ارائه کند یا مالیات 25 درصد بعد از یک سال بدهد،‌ این نادرست است، زیرا نظام مالیاتی هیچ قانون جدیدی برای مالیات طلا وضع نکرده است و خریداران مصرفی طلا هم نیازی به ارائه کد ملی به فروشنده ندارند.

وی گفت: تلاش ما این است که اجرای قانون با حداقل هزینه باشد و آموزش‌های لازم به طلافروشان ارائه می‌شود.

منبع : فارس
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !