سرویس های بهداشتی 20 درصد از مدارس عشایری نیاز به بهسازی دارد + فیلم


سرویس های بهداشتی 20 درصد از مدارس عشایری نیاز به بهسازی دارد + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی تیرگیر ، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین وضعیت تامین امکانات مدارس...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی تیرگیر ، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین وضعیت تامین امکانات مدارس عشایری گفت: در جامعه عشایری بیش از هفت هزار و 320 مدرسه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم داریم. در مقطع ابتدایی پوشش تحصیلی بیش از 98 درصد است. همچنین در مجموع نزدیک به 49 و نیم درصد از دانش آموزان ، دختر و مابقی پسر هستند. این نشان می دهد علی رغم برخی انگاره های ذهنی که در جامعه عشایری که ادامه تحصیل برای دختران سخت و یا غیرممکن است، پوشش خیلی خوبی از دانش آموزان به ویژه دختران عشایری داریم.

وی در ادامه افزود: حال این تعداد مدرسه، همانند سایر مدارس، خالی از هیچ کمبود نیستند. مدارس عشایری به دلایل شرایط خاص از جمله پراکندگی، مختصات زیست، تعداد کم دانش آموزان و... باعث شده است که خدمات رسانی به این قشر با دشواری هایی همراه باشد. از این رو آموزش و پرورش، دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری را با هدف خدمات رسانی تاسیس کرده است.

تامین و بهسازی سرویس بهداشتی؛ مهم ترین معضل مدارس عشایری

علی تیرگیر با اشاره به اینکه مهم ترین معضل در مدارس عشایری، تامین و بهسازی سرویس بهداشتی است، گفت: ما وضعیت موجود مدارس عشایری را از حیطه فضا و تجهیزات را احصا کرده ایم و در راستای حل مشکلات، می بایست کار جهادی انجام دهیم. در واقع با استفاده از ظرفیتی که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مجمع خیرین مدرسه ساز کشور دارند این مسیر را پیش خواهیم برد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم در راستای حل مشکلات سرویس های بهداشتی مدارس عشایری، در آینده ای نزدیک کارهای مهمی انجام شود. تقریبا نزدیک به 20 درصد از سرویس های بهداشتی مدارس عشایری کشور به بهسازی نیاز دارد. همچنین آمار دقیقی از عدم وجود سرویس بهداشتی نداریم. مدارس استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و آذربایجان غربی به سبب تعداد بیشتر مدارس عشایری، بیشتر درگیر این مشکلات هستند.

آخرین وضعیت مدارس کپری کشور

وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت مدارس کپری گفت: ما به دنبال جمع کردن مدارس کپری به صورت مطلق نیستیم؛ چراکه به واسطه اقتضای فرهنگی بعضی از مناطق، نمی توانیم چنین کاری را انجام دهیم. دانش آموزان در کپر زندگی می کنند و درس می خوانند. ما به دنبال این هستیم که محیط کپر برای آموزش مناسب شود. آقای وزیر دستور دادند که آقای خان محمدی به عنوان رئیس سازمان نوسازی مدارس، در راستای رفع مشکلات این دسته از مدارس کمک کنند تا بتوانیم در بازه زمانی کوتاه این مشکلات را حل کنیم.


سرویس های بهداشتی 20 درصد از مدارس عشایری نیاز به بهسازی دارد + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوریه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق