واکاوی علت کاهش فرصت مودیان در ارائه صورت حساب الکترونیک


واکاوی علت کاهش فرصت مودیان در ارائه صورت حساب الکترونیک

به نظر می‌رسد که دلیل کاهش فرصت ارائه صورت حساب الکترونیک به یک هفته به علت افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌های مالیات ارزش افزوده فصل زمستان ۱۴۰۲ است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اخیرا سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که فرصت ارائه صورت حساب‌های الکترونیکی به یک هفته کاهش پیدا کرده است. این در حال بود که تا پیش از آن مودیان تا یک ماه برای این کار فرصت داشتند. این ابلاغیه ابهاماتی را در خصوص علت آن ایجاد کرد.

به نظر می‌رسد که قرار است در رسیدگی به پرونده مالیاتی مودیان در سال 1402 اظهارنامه پیشنهادی صادر شود و همین موضوع عاملی شده تا سازمان امور مالیاتی فرصت ارائه اظهارنامه الکترونیک را به یک هفته کاهش دهد.

براین اساس مودیان باید صورت حساب‌های الکترونیک خود را در بازه کوتاه‌تری به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند تا سازمان امور مالیاتی بتواند پرونده مربوط به فصل زمستان سال 1402 رو سریعتر جمع‌بندی کرده و اظهارنامه پیشنهادی خود را برای مالیات‌های سال 1402 را تا فروردین ماه در کارپوشه مودیان قرار دهد.

مودیان نیز می‌توانند این اظهارنامه پیشنهادی را تایید و پرداخت کنند و یا در صورت عدم تایید آن، مدارک و اسناد خود را وارد کرده و اظهارنامه را به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق