مراقب کلاهبرداری انتخاباتی باشید


مراقب کلاهبرداری انتخاباتی باشید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در فضای انتخابات ممکن است کسانی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند.

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با کلاهبرداری‌هایی که ممکن است در زمان تبلیغات انتخابات رخ دهد، گفت: یکی از مسائل مهم مطرح شده این بود که افرادی در زمان‌های خاص، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند، به‌طورمثال امروز که بحث انتخابات داغ است و کسانی هم هستند که تمایل به کمک در بحث‌های مالی آن دارند، پیش بینی قانونی شده که از چه راه‌هایی می‌توانند به کاندیدا‌های مورد علاقه خود کمک کنند.

به گزارش قوه قضاییه، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در این فضا، ممکن است کسانی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند. درباره این مسئله در کمیته‌های مربوطه بحث شده است.

وی افزود: مشخصا همه کسانی که می‌خواهند کار جمع اوری کمک‌های نقدی برای نامزد‌های انتخاباتی انجام دهند، باید با سرشماره‌ها و سرشناسه‌های مشخصی اقدام کنند تا اجازه کلاهبرداری به کسی داده نشود؛ لذا اطلاع رسانی این موضوع به مردم که حمایت مالی از چه طریقی باشد، بسیار مهم است.

بر اساس این گزارش، به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری تمام استان‌ها شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق