تحلیل تکنیکال سهام شبندر اسفند 1402 / اصلاح پالایش نفت بندرعباس به نفس‌های پایانی رسید


تحلیل تکنیکال سهام شبندر اسفند 1402 / اصلاح پالایش نفت بندرعباس به نفس‌های پایانی رسید

قیمت سهام شنبدر در ماه پایانی سال، همچنان در روند اصلاحی خود باقی مانده است. با این حال با قرارگیری قیمت روی محدوده‌های حمایتی، روزنه امید برای سهامداران احیا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» در بازار اول و تابلو اصلی بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 125 هزار و 341 میلیارد تومان در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «شبندر» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام شبندر

پس از ریزش بازار سهام در تابستان 99، قیمت سهام شبندر نیز که از این قاعده مستثنی نبود، بیش از 70 درصد از ارزش خود را از دست داد. با این وجود، داده‌های قیمت این نماد حاکی از آن است که روند صعودی بلندمدتی شبندر از دی‌ماه همان سال آغاز شده است. این روند صعودی در نهایت، سال گذشته از سقف تاریخی قبلی عبور کرد.

ترسیم چنگال اندروز روی اولین لگ اصلاحی این روند صعودی، به معامله‌گران برای یافتن محدوده پایان روند اصلاحی فعلی کمک می‌کند. قرارگیری قیمت روی خط میانی ممکن است زمینه اتمام روند اصلاحی و بازگشت قیمت به سیکل صعودی را برای سهامداران شبندر فراهم سازد.

تحلیل تکنیکال سهام شبندر اسفند 1402 / اصلاح پالایش نفت بندرعباس به نفس‌های پایانی رسید

در این رویکرد تحلیلی، اگر حجم معاملات همزمان با رشد قیمت، افزایش یابد، می‌توان عنوان کرد احتمال پایان یافتن روند اصلاحی قوت خواهد گرفت.

در حال حاضر، نفوذ و تثبیت قیمت به سطوحی پایین‌تر از آخرین کف شکل گرفته در نمودار قیمتی شبندر، حد ضرر خریداران را فعال خواهد کرد. از سوی مقابل نیز، سقف تاریخی در محدوده هزار و 249 تومان تارگت اولیه سرمایه‌گذاران شبندر خواهد بود. پس از آن می‌توان سطوح هزار و 532 تومانی را به عنوان هدف بلندمدتی سهامداران مطرح کرد.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟