ریزش بهمن در این جاده برف خیز ایران


ریزش بهمن در این جاده برف خیز ایران

در حال حاضر کل مسیر حدود ۱۱۰ کیلومتری جاده هراز در حوزه استحفاظی شهرستان آمل زیر بارش برف است. در زمان وقوع این چند مورد ریزش بهمن خوشبختانه به خودروی عبوری برخورد نکرد و حادثه خاصی هم گزارش نشد.

رییس اداره حمل و نقل و راهداری بخش لاریجان شهرستان آمل گفت: در دو روز گذشته دست کم چهار ریزش بهمن درمسیر ارتباطی جاده هراز باعث بسته شدن مقطعی این جاده شد.

اکوروش روشن روز دوشنبه هفتم اسفند درگفت‌وگو با ایسنا گفت: در زمان وقوع این چند مورد بهمن خوشبختانه به خودروی عبوری برخورد نکرد و حادثه خاصی هم گزارش نشد.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش برف، همراه با کولاک شدید در روز یکشنبه بیشتر از روز شنبه و امروز دوشنبه بوده است، افزود: در روز یکشنبه به علت شدت بارش برف و کولاک در محدوده‌های امامزاده هاشم به سمت تهران و نیز تا بعد از گزنک به منظور تامین سلامت و جان مسافران و خودروهای عبوری، جاده هراز برای چندین ساعت بسته شد.

ریزش بهمن در این جاده برف خیز ایران

رییس اداره حمل و نقل و راهداری بخش لاریجان با اشاره به اینکه درحال حاضر شدت بارش برف نیز کمتر از روز گذشته شده است، اضافه کرد: در حال حاضر کل مسیر حدود ۱۱۰ کیلومتری جاده هراز در حوزه استحفاظی شهرستان آمل زیر بارش برف است.

روشن، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت گسترده سامانه بارشی و کاهش محسوس دما نسبت به خطر ریزش بهمن در نواحی کوهستانی استان هشدار داد و تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود نسبت به تردد در مسیرهای کوهستانی به علت وقوع ریزش بهمن احتیاط لازم را داشته باشند و حتما مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

وی اظهار کرد: طبق این هشدار احتمال لغزندگی و یخ زدگی معابر وجود دارد، لذا از همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و راهداری می‌خواهیم نسبت به برف روبی مسیرهای اصلی و کوهستانی توجه ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث ناگوار برای مردم نباشیم.

رییس اداره حمل ونقل و راهداری بخش لاریجان همچنین با اشاره در این مدت ۳ اکیپ از عوامل این اداره دراین مدت به صورت منظم درحال برف روبی و نمک پاشی روی سطح جاده هراز مشغول هستند، تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون خودروهای در راه مانده در مسیر جاده نداشتیم و همه خودروها با هدایت عوامل راهداری و پلیس راه در مسیرهای شهرستان آمل و نیز تهران به مسیرخود ادامه دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان