دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای فنلاندی


دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای فنلاندی

وزیر خارجه فنلاند امروز در دیدار با امیرعبداللهیان در ژنو ضمن تشکر از دعوت به عمل آمده برای سفر به ایران، از تداوم گفتگو با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مورد اهتمام مشترک استقبال کرد.

دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای فنلاندی

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهایش‌ها در ژنو، عصر امروز (دوشنبه) هفتم اسفند ماه با خانم ایلنا والتونن وزیر خارجه فنلاند دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فنلاند را تبریک گفت و با اشاره به علاقه‌مندی ایران برای ارتقای روابط دو کشور به بهترین سطح، بر آمادگی برای تدوین نقشه راهی مشترک به این منظور تاکید کرد.

وی به برخی فرصت‌های مشترک برای همکاری دوجانبه و دارای منافع مشترک از جمله همکاری بین شرکت‌های دانش بنیان دو کشور و همکاری در زمینه کشاورزی اشاره کرد و با استقبال از همکاری‌های پارلمانی دو کشور، پیشنهاد کرد جلسات مشورت‌های سیاسی بین دو کشور در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه دو کشور برگزار شود.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به بحران غزه و کشته شدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که ۷۰ درصد از آنان زنان و کودکان هستند، گفت: متأسفانه با توجه به سیاسی شدن موضوع حقوق بشر، برخی کشور‌های مدعی حقوق بشر اجازه نداده‌اند که در خصوص این همه کشتار وحشتناک، کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.

خانم والتونن وزیر خارجه فنلاند نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از دعوت بعمل آمده برای سفر به ایران تشکر کرد و از تداوم گفتگو با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مورد اهتمام مشترک استقبال کرد.

وی وضعیت نگران کننده انسانی در غزه را نگرانی مشترک دو کشور توصیف کرد و گفت: ما معتقد به تداوم تلاش برای پیشگیری از یک تراژدی انسانی هستیم.

در این دیدار همچنین برخی از موضوعات دوجانبه سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

دو طرف از تداوم گفتگو‌های مشترک استقبال کردند. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی