واکنش خضریان به انتقادات از یک اتئلاف/تفسیر غلط از اندیشه‌های مصباح یزدی دارید


واکنش خضریان به انتقادات از یک اتئلاف/تفسیر غلط از اندیشه‌های مصباح یزدی دارید

اقتصادنیوز: عضو سیاسی جبهه پایداری در یادداشتی نوشت: متأسفانه به دلیل ناآگاهی از سیره و اندیشه سیاسی مرحوم علامه مصباح یزدی توسط برخی افراد، اهداف تشکیل جبهه پایداری و نحوه کنش‌گری این تشکیلات غلط تفسیر می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، علی خضریان در یادداشتی نوشت:

صرفاً برای یادآوری به دوست‌داران پایداری

متأسفانه به دلیل ناآگاهی از سیره و اندیشه سیاسی مرحوم علامه مصباح یزدی توسط برخی افراد در دهه‌های اخیر، اهداف تشکیل جبهه پایداری و نحوه کنش‌گری این تشکیلات حتی نزد برخی دلسوزان کم اطلاع، غلط تفسیر می‌شود.

خوب است به منشاء شکل‌گیری جبهه پایداری مجدداً نگاهی بیندازیم.

خبر مرتبط
لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری منتشر شد

اقتصادنیوز: فهرست مشترک ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا)و جبهه پایداری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

دوستان عزیز انقلابیم!

کسانی که مباحث گفتمانی مرحوم آیت‌الله خوشوقت و مرحوم علامه مصباح یزدی را به اشخاص تقلیل می‌دهند، بدانند که جبهه پایداری در آستانه انتخابات مجلس نهم در سال 1390 به پشتیبانی همین علمای ربانی با فلسفه ایستادن توأمان مقابل فتنه و انحراف اعلام موجودیت کرد.

یعنی انتخاباتی که اصلاً آقای قالیباف در آن نامزد نبود؛ ضمن اینکه در همان سال نیز بین جبهه‌های پایداری و اصولگرایی تلاش شد که لیست‌ها با اشتراکات بالا منتشر شوند، ولی به خاطر عدم توافق، اشتراکات در چند نفر خلاصه شد.

لازم به یادآوری است که اختلاف نظر جبهه پایداری با برخی رئوس جریان اصولگرایی در سال 1392 نیز در تعیین مصداق اصلح بود و مسأله اساساً تکفیر کسی از نیروهای انقلاب نبوده است. امیدوارم دعواهای دامنه‌دار اصلح و صالح مقبول که در آن سال اتفاق افتاد را از خاطر نبرده باشید.

طبیعتاً دوستانی که ادعای پیروی از مرحوم علامه مصباح را دارند، نباید ائتلاف با اصولگرایان را در هر شرایطی خلاف رویه مرحوم علامه بدانند. مخصوصاً که در سال 1398 شخص مرحوم علامه مصباح یزدی و دیگر فقهای پایداری با توجه به شرایط آن سال و انشقاق بدنه انقلابی، با وحدت مخالفت نکردند.

همانطور که در این انتخابات نیز جبهه پایداری همچنان با نظر و تأیید شورای فقهای خود اقدام به کنش‌گری سیاسی کرده و کسانی که تلاش می‌کنند مذاکرات و توافقات حاصل شده را در سطح افراد تنزل دهند، بیش از اینکه دغدغه گفتمان پایداری را داشته باشند، عموماً به دنبال اهداف سیاسی خود هستند.

ضمن اینکه کسانی نیز هستند که به دلیل علاقه به جبهه پایداری موضع‌گیری کردند و البته این دلسوزی در حالی است که به دلیل عدم اطلاع از فضای مذاکرات و دستاوردهای حاصل شده از جمله تغییرات اساسی در لیست مشترک که با حذف افرادی مسأله‌دار همراه شده، اقدام به ناامیدسازی بدنه اجتماعی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


با بطری خالی نوشابه و آب معدنی کاردستی های جالب بسازید