امیرعبداللهیان در دیدار با همتای مصری؛ امنیت مصر را امنیت ایران می‌دانیم


امیرعبداللهیان در دیدار با همتای مصری؛ امنیت مصر را امنیت ایران می‌دانیم

وزیر امور خارجه کشورمان با «سامح الشکری» وزیر امور خارجه مصر، دیدار و رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای مصری؛ امنیت مصر را امنیت ایران می‌دانیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در دومین روز از سفر خود به ژنو، با «سامح الشکری» وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز این دیدار به دیدار رؤسای جمهور دو کشور در ریاض اشاره کرد و آن را نقطه حرکت جدید در روابط دو کشور دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت تلاش‌های مشترک وزرای خارجه دو کشور در پیشرفت مناسبات فی‌مابین، توافق دو رییس‌جمهور برای بررسی و سرعت‌بخشیدن به روابط دو کشور را بسیار مهم دانست.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای مصر و منطقه نمی‌خواهد گفت: ما امنیت مصر را امنیت ایران می‌دانیم و همکاری دو کشور از جمله در حمایت از فلسطین بر کل منطقه تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

امیرعبداللهیان از ارتباطات مردمی و گردشگری میان دو کشور استقبال کرد و آن را در چارچوب توافق دو دولت قابل توسعه دانست.

وی نقش مصر در حمایت از فلسطین و کمک به رفع محاصره انسانی غزه را بسیار مهم خواند و به تبیین دیدگاه‌های کشورمان در خصوص فلسطین پرداخت.

وی رژیم اشغالگر اسراییل را ریشه بحران در منطقه خواند و بر لزوم تداوم تلاش‌های مشترک به منظور توقف نسل‌کُشی فلسطینیان و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای ملت فلسطین تأکید کرد.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر نیز با اظهار خرسندی از این دیدار، ابراز امیدواری کرد که این دیدار‌ها زمینه بازیابی روابط دو کشور در راستای منافع مشترک دو ملت را فراهم کند.

وی با اشاره به دیدار بین دو وزیر در نیویورک و دیدار اخیر حجت‌الاسلام «رییسی» و «السیسی» در ریاض، بازیابی روابط دو کشور بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را از اولویت‌های مصر دانست و گفت: سیاست مصر تلاش برای بنیان نهادن همکاری‌های مشترک بر مبنای منافع مشترک است و همچنین روابط دو کشور می‌تواند عامل مهمی برای ثبات و مهار بحران‌های منطقه‌ای باشد.

شکری با اظهار خرسندی از احیای روابط ایران و عربستان گفت: مایلیم روابط آینده ایران و مصر نیز بر بنیان‌های استوار بنا نهاده شود.

وی عضویت مشترک مصر و ایران در جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری‌های اسلامی و گروه بریکس را از فرصت‌های همکاری میان دو کشور دانست.

سامح شکری مساله فلسطین را موضوع مهم مورد اهتمام دو کشور و منطقه دانست و گفت: مصر و ایران در حمایت از مساله فلسطین و توقف جنایت علیه ملت فلسطین متفق هستند و ما تمام تلاش خود را برای حمایت از ملت فلسطین انجام خواهیم داد و در حمایت از فلسطین، دیدگاه قاهره و تهران کاملاً مشترک است.

در این دیدار طرفین سلام رؤسای جمهور را منتقل کردند. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا