واکنش یمن به ادعای قطع کابل‌های مخابراتی در دریای سرخ


واکنش یمن به ادعای قطع کابل‌های مخابراتی در دریای سرخ

اقتصادنیوز: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یمن ادعای رسانه های صهیونیست را رد و اعلام کرد: دولت قانونی صنعا در آسیب رساندن به کابل های مخابراتی بین المللی در دریای سرخ نقشی نداشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت ارتباطات یمن تاکید کرد که این وزارتخانه و دولت رسمی یمن، پایبندی خود را به مواضع کلی صنعا درباره کابل های زیردریایی، جلوگیری از آسیب به آنها، ارائه تسهیلات لازم برای ترمیم و نگهداری کابل ها مشروط به دریافت مجوزهای لازم از سازمان امور دریایی یمن، اعلام کرده اند.

این وزارتخانه تاکید کرد که تصمیم دولت صنعا به جلوگیری از عبور کشتی های متعلق به رژیم صهیونیستی شامل کشتی های متعلق به شرکت های بین المللی دارای مجوز نخواهد شد.

از طرفی، وزارت ارتباطات یمن بر نقش محوری این وزارتخانه در تداوم، ساخت و گسترش شبکه ارتباطات و اینترنت بین المللی از طریق کابل های بین المللی عبوری از آب های منطقه ای این کشور تاکید کرد.

وزارتخانه مذکور همچنین از تلاش صنعا برای تسهیل تردد و اجرای پروژه های مرتبط با این کابل ها از طریق حریم دریایی یمن خبر داد و اعلام کرد این امر همچنین شامل پروژه هایی خواهد بود که دولت یمن از طریق شرکت ارتباطات بین المللی خود (تله یمن) اجرا می کند.

خبر مرتبط
صنعا دریافت عوارض از کشتی‌های اروپایی را تکذیب کرد

اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن هرگونه دریافت عوارض از کشتی‌ها در دریای سرخ را تکذیب کرد.

دیروز (دوشنبه) روزنامه صهیونیستی «گلوبز» باهدف تخریب جایگاه بین‌المللی دولت یمن و تلاش برای معرفی آن به عنوان تهدیدی جهانی، مدعی آسیب‌دیدن کابل‌های مخابراتی در دریای سرخ در پی عملیات ارتش یمن در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه شد.

براساس ادعای این روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی، حداقل چهار خط ارتباطی مخابراتی زیر دریا در فاصله بندر جده در عربستان سعودی تا جیبوتی در شرق آفریقا آسیب دیده اند.

روزنامه صهیونیستی گلوبز نوشت که آسیب رسیدن به کابل های ارتباطی دریای سرخ، می تواند ارتباطات بین قاره آسیا و اروپا را مختل کند.

خبر مرتبط
صنعا: با آمریکایی‌ها به صورت مستقیم مذاکره نمی کنیم/ هدف ما بستن دریای سرخ نیست

اقتصادنیوز : عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تاکید کرد که صنعا به صورت مستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو نخواهد کرد.

رسانه های صهیونیستی در حالی تلاش می کنند که ارتش یمن را عامل برهم زدن امنیت دریای سرخ و تهدیدی جهانی معرفی کنند که پیشتر، وزارت ارتباطات یمن اعلام کرده بود که رویکرد صنعا، حفاظت از کابل های زیردریایی عبوری از باب المندب و دریای سرخ است.

از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ارتش یمن اعلام کرد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، کشتی های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را هدف عملیات خود قرار داده یا توقیف کرده است.

ارتش یمن پیش از این بارها اعلام کرده است که به اعمال محدودیت علیه کشتی های وابسته به رژیم صهیونیستی را تا توقف جنایات جنگی اشغالگران علیه مردم فلسطین ادامه می دهد.

ارتش یمن در عین حال تاکید کرده است که از امنیت دیگر کشتی های عبوری دفاع می کند و آنها در عبور و مرور از دریای سرخ آزاد و در امنیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو