رسانه ها از حضور نیروهای ویژه غربی در اوکراین خبر دادند


رسانه ها از حضور  نیروهای ویژه غربی  در اوکراین خبر دادند

روزنامه غربی می نویسد یک مقام اروپایی ناشناس از حضور نیروهای ویژه غربی در اوکراین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه، کنفرانسی برای حمایت از رژیم کی یف به ابتکار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در پاریس برگزار شد. رهبران حدود ده کشور اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا، لهستان، دانمارک و هلند به آن دعوت شدند. پس از این نشست، رهبر فرانسه گفت که شرکت کنندگان در آن درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین بحث کردند، اما به اجماع نرسیدند.
فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد نظامی اروپایی می‌گوید: "همه می‌دانند که نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند، فقط آن را به طور رسمی اعلام نکرده‌اند".
این مقام افزود که هدف از بیانیه ماکرون "ایجاد بازدارندگی و عدم اطمینان" در روابط با روسیه است.
شامگاه سه شنبه، طرف فرانسوی تلاش کرد تا وضعیت را روشن کند. استفان سژورنت، وزیر امور خارجه این کشور ادعا می کند که حضور نظامیان غربی در اوکراین به معنای همدستی در درگیری نخواهد بود. سباستین لکورنو، وزیر دفاع این کشور، به نوبه خود گفت که صحبتی از جنگ با روسیه نشده است و غرب در حال فکر کردن به این است که چگونه به مقامات کی یف کمک کند، این موضوع کاملا طبیعی است.
کرملین در توضیح سخنان مکرون گفت که چنین تحولی ناگزیر به یک درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو می‌شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، موضوع بحث در مورد امکان اعزام "برخی نیروهای نظامی به اوکراین" را عنصر مهم جدیدی خواند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام موضع کاخ سفید درباره پذیرفتن آتش بس ازسوی حماس