محبوبیت نتانیاهو به 4درصد رسید؛ فاجعه غزه برای اسرائیل


محبوبیت نتانیاهو به 4درصد رسید؛ فاجعه غزه برای اسرائیل

بر اساس داده‌های نظرسنجی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو تنها مورد اعتماد ۴ درصد از اسرائیلی‌ها است. این، همراه با کاهش قابل توجه محبوبیت جو بایدن، همگی فاجعه‌ای را برای اسرائیل و آمریکا در غزه رقم زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از نتایج قابل پیش‌بینی جنگ اسرائیل علیه غزه، افزایش فوق‌العاده حمایت از حماس در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی بوده است. در خاورمیانه و در سراسر جهان اسلام، حماس به قهرمان تبدیل شده است و به طور گسترده به عنوان یک نیروی مقاومت ملی شجاع تلقی می‌شود.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «نمی‌دانم درباره گروگان‌ها به توافق می‌رسیم یا نه ولی اگر حماس از خواسته‌های غیرواقعی خود دست بردارد، ممکن است توافقی حاصل شود». نتانیاهو افزود: «پس از آغاز عملیات در رفح، عملیات نظامی ما در نوار غزه ظرف چند هفته به پایان می‌رسد. اگر در مورد گروگان‌ها به توافق برسیم، عملیات رفح اندکی به تأخیر می‌افتد و اگر به توافق نرسیم، در رفح اقدام خواهیم کرد» بنا به گفته نتانیاهو چهار گردان از شش گردان باقی مانده حماس در رفح متمرکز هستند.

در همین حال یکی از رهبران حماس در باب توافق در مورد گروگان ها گفت: «خوشبینی ها درباره نزدیک بودن زمان دستیابی به توافق مبادله اسرا چندان واقعی نیست».این شخصیت برجسته که نام وی ذکر نشده است افزود: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پذیرش مهم ترین خواسته های ما درباره توقف جنگ، عقب نشینی کامل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه خودداری می کند».

نزدیک به پنج ماه از آغاز حمله اسرائیل به نوار غزه می گذرد. حملات هوایی اسرائیل و درگیری شدید ارتش این کشور با حماس در جنوب غزه ادامه دارد و این حملات امدادرسانی به این منطقه را ناممکن کرده است. آمار تلفات در غزه روز به روز در حال افزایش است. در مجموع، بیش از یک درصد از جمعیت غزه در سه ماه گذشته کشته و ۲.۲ درصد دیگر زخمی شده‌اند. بیشتر این منطقه تخریب شده است و تقریباً بیش از دو میلیون نفر از ساکنان آن آواره شده‌اند. محاصره بی‌امان، همراه با هدف قرار دادن عمدی بیمارستان‌ها، منجر به فروپاشی سیستم مراقبت‌های بهداشتی شده است. خدمات پزشکی وجود ندارد و مردم در اثر قحطی و بیماری از جمله هپاتیت A می‌میرند. حتی کوچک‌ترین صدمات نیز می‌تواند باعث مرگ شود، زیرا حفظ بهداشت و جلوگیری از عفونت بسیار دشوار است.

منبع : خبر آنلاین
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !