پنتاگون از بمباران 230 هدف انصارالله یمن خبر داد


پنتاگون از بمباران 230 هدف انصارالله یمن خبر داد

معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاور نزدیک گفت ایالات متحده ۲۳۰ هدف «آنچه متعلق به جنبش انصارالله در یمن می‌خواند» را بمباران کرده‌است.

پنتاگون از بمباران 230 هدف انصارالله یمن خبر داد

به گزارش راهبرد معاصر، دنیل شاپیرو در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ادعا کرد که نیرو‌های آمریکایی احتمالا صد‌ها قطعه سلاح ارتش یمن را منهدم کرده‌اند.

در عین حال به گفته شاپیرو، به نظر می‌رسد که ارتش یمن با استفاده از زرادخانه باقیمانده خود «مصمم به پایداری در رویارویی است».

به گزارش شبکه روسیا الیوم، بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنا (دموکرات، مریلند) و کریس مورفی (دموکرات، کانکتیکات)، رئیس کمیته فرعی سنا در خاورمیانه، در جلسه استماع اظهار داشتند که کنگره ایالات متحده باید به قوه مجریه اجازه دهد تا حملات به مواضع انصارالله یمن را انجام دهد.

مورفی گفت که برای ارائه چنین مجوزی با همکارانش گفتگو خواهد کرد.

سناتور بن کاردین نیز گفت: دولت بایدن باید از کنگره مجوز بگیرد. دولت باید مجوز ما را بگیرد. مسؤولیت ما پاسخگویی است.

در پی تشدید درگیری‌ها در نوار غزه، ارتش یمن اعلام کرد که حملات خود را به خاک اراضی اشغالی انجام خواهد داد و اجازه عبور کشتی‌های مرتبط با آن را از آب‌های دریای سرخ و تنگه باب المندب تا زمانی که اشغالگران عملیات در نوار غزه را متوقف نکنند، نخواهد داد. از اواسط نوامبر سال گذشته، ارتش یمن به ده‌ها کشتی مرتبط با اشغالگران در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده‌اند.

در واکنش به این اقدام، ایالات متحده یک ائتلاف بین‌المللی تشکیل داد و اجرای عملیات Prosperity Guardian را به ادعای تضمین آزادی کشتیرانی و حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ آغاز کرد./ ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید