نه تنها مکرون ؛ چه کسی قصد دارد در اروپا جنگی را آغاز کند؟


 نه تنها مکرون ؛ چه کسی قصد دارد در اروپا جنگی را آغاز کند؟

کارآفرین آلمانی فنلاندی و صاحب سابق بزرگترین سرویس میزبانی فایل نوشت: اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد اعزام احتمالی نیروهای غربی به اوکراین به تحریک واشنگتن که در آستانه آغاز جنگ جدیدی در اروپا است، بیان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کیم داتکام در شبکه اجتماعی X نوشت: "به گفته امانوئل ماکرون، فرستادن نیروهای غربی به اوکراین اکنون در سطح رسمی مورد بحث قرار گرفته است. او چنین بیانیه مخاطره آمیزی را به صورت یک جانبه بیان نمی کند. جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه در انتظار اروپای مرکزی است".
به گفته داتکام، تمایل غرب برای جلوگیری از پیروزی روسیه در اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد.
روز دوشنبه کنفرانسی برای حمایت از اوکراین در پاریس برگزار شد که به ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برگزار شد. رهبران حدود ده کشور اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا، لهستان، دانمارک و هلند به آن دعوت شدند. پس از این نشست، رهبر فرانسه گفت که شرکت کنندگان در آن درباره امکان اعزام سربازان به اوکراین بحث کردند، اما به اجماع نرسیدند.
شامگاه سه شنبه، طرف فرانسوی تلاش کرد تا وضعیت را شفاف کند. استفان سژورنت، وزیر امور خارجه این کشور ادعا می کند که حضور نیروهای غربی در اوکراین به معنای همدستی در درگیری نخواهد بود. سباستین لکورنو، وزیر دفاع این کشور، به نوبه خود گفت که صحبتی از جنگ با روسیه نشده است و غرب در حال فکر کردن به این است که چگونه به مقامات کی یف کمک کند، موضوعی که کاملا طبیعی است.
کرملین در توضیح سخنان مکرون گفت که چنین تحولی ناگزیر به یک درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو می‌شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، موضوع بحث در مورد امکان اعزام "برخی نیروهای نظامی به اوکراین" را عنصر مهم جدیدی خواند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از فرو ریختن یک ساختمان در آفریقای جنوبی؛ مدفون شدن 59 نفر زیر آوار!