مجوز پرواز مستقیم بین ایران و بلاروس صادر شد


مجوز پرواز مستقیم بین ایران و بلاروس صادر شد

سفیر بلاروس در ایران گفت: تمام مجوزها برای انجام پرواز مستقیم و دایم، از سازمان هواپیمایی بلاروس به ایران داده شده است. تنها مشکل این است که باید مسافر برای این پرواز وجود داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست با سفیر بلاروس در ایران با اشاره به حجم تجارت سالانه 60 میلیون دلاری ایران و بلاروس، اظهار کرد: "با توجه به ظرفیت‌های زیاد همکاری‌های اقتصادی و صنعتی دو کشور، این حجم از تجارت بسیار ناچیز است. از سویی دیگر نیز شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های صنایع پتروشیمی، نفت، مصالح ساختمانی، ساخت پمپ‌های بزرگ، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، صنایع فولاد، داروسازی و محصولات دانش‌بنیان با تکنولوژی روز و استانداردهای جهانی، توانمندی‌های زیادی دارند و مایل به همکاری‌های مشترک با بلاروس هستند."
رئیس اتاق ایران با اشاره به سفر هیأت تجاری ایران به بلاروس در ژوئن امسال، گفت: "اعزام و پذیرش هیأت‌ها از طریق برگزاری جلسات مشترک میان فعالان اقتصادی دو کشور، موجب تبادل تازه‌ترین اطلاعات تجاری، صنعتی و سرمایه‌گذاری در میان آن‌ها شده و سطح همکاری‌ها را افزایش خواهد داد. فعالان اقتصادی می‌توانند با تبادل این اطلاعات، پروژه‌های مؤثر همکاری و دارای مزیت برای دو طرف را شناسایی کنند."
وی در ادامه به موانع موجود در مسیر تجارت با بلاروس اشاره کرد و افزود: "مشکلاتی در حوزه حمل‌ونقل میان دو کشور وجود دارد که باید راهی برای رفع آن‌ها پیدا کنیم تا رفت‌وآمد تجار و بازرگان بین ایران و بلاروس هرچه بیشتر تسهیل شود. بخش خصوصی آماده همکاری برای ایجاد پروازهای مستقیم بین دو کشور است."
رئیس پارلمان بخش خصوصی تصریح کرد: "همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین موانع موجود در مسیر همکاری‌های ایران و بلاروس، نداشتن اطلاعات درست و دقیق تجاری و اقتصادی از ظرفیت‌های یکدیگر است. سفارت بلاروس با توان و تجربه و شناخت خود می‌تواند در این خصوص عملکرد موثرتری داشته باشد."
حسن زاده تاکید کرد: "اتاق ایران آماده پذیرش هیأت تجاری از بلاروس است و امیدوارم همان‌طور که ایران، به صورت یک‌طرفه ویزای خود را برای بلاروس لغو کرده است، بلاروس هم همین کار را انجام دهد."
مجوز پرواز مستقیم بین ایران و بلاروس صادر شد
دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در ایران نیز با تأکید بر اینکه با همراهی و حمایت اتاق ایران روابط اقتصادی دو کشور به سطح جدیدی خواهد رسید، گفت: "مهم‌ترین تمرکز سفارت بلاروس در ایران، بر افزایش سطح تجارت و روابط بازرگانی میان دو کشور است. متأسفانه حجم مبادلات دو کشور در حد ظرفیت‌های آن‌ها نیست. بنابراین برگزاری همایش‌های تجاری با هدف آشنایی فعالان اقتصادی دو کشور با ظرفیت‌ها و مزیت‌های همکاری‌های مشترک، به ارتقا سطح روابط کمک زیادی خواهد کرد."
وی با بیان اینکه سفارت می‌تواند، پیشنهادات تجاری شرکت‌های بلاروسی در زمینه صادرات و واردات را به اتاق ایران منتقل کند، افزود: "اتاق بازرگانی و صنعت بلاروس آماده پذیرش هیأتی از اتاق ایران در بلاروس است. قطعاً در همایش تجاری و نشست‌های B2B میان فعالان اقتصادی ایران و بلاروس، امکان اطلاع از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی بلاروس از جمله در زمینه محصولات کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی وجود خواهد داشت."
کالتسوف تصریح کرد:" 15 سال قبل تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق‌های ایران و بلاروس برای تشکیل شورای مشترک اقتصادی بین دو کشور امضا شده بود که با توجه به عملیاتی نشدن این شورای مشترک، پیشنهاد من فعال کردن آن برای برقرار شدن همکاری‌های سیستماتیک میان دو کشور است."
وی در ادامه در مورد صادرات محصولات کشاورزی ایران به بلاروس، گفت: "بلاروس علاقه‌مند به افزایش واردات صیفی‌جات و سبزیجات تازه از ایران است؛ بنابراین درخواست ما این است که اتاق ایران فهرستی از صادرکنندگان معتبر ایرانی که در این زمینه (و یا سایر زمینه‌ها) فعال هستند را برای ارتباط مستقیم با تجار بلاروسی به سفارت معرفی کند."
سفیر بلاروس در ایران همچنین اظهار کرد:" اعطای ویزا برای رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی ایرانی از طریق معرفی‌نامه شرکت‌های حمل‌ونقل ایرانی در مراحل پایانی است."
وی گفت: "تمام مجوزها برای انجام پرواز مستقیم و دائم، از سازمان هواپیمایی بلاروس به ایران داده شده است. تنها مشکل این است که باید مسافر برای این پرواز وجود داشته باشد. بنابراین این وظیفه ما و شما است که زمینه بیشتر ارتباطات میان فعالان اقتصادی دو کشور را فراهم کنیم."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان