غزه؛ محور گفتگوی بلینکن با مقامات سعودی و اماراتی


غزه؛ محور گفتگوی بلینکن با مقامات سعودی و اماراتی

وزیر خارجه آمریکا با همتایان سعودی و اماراتی خود درباره مسئله غزه و برقراری صلح تلفنی گفتگو کرد.

غزه؛ محور گفتگوی بلینکن با مقامات سعودی و اماراتی

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس بیانیه مطبوعاتی متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در مورد مسائل مربوط به غزه قبل از توافق آتش بس که برای آخر هفته آینده پیش بینی می‌شود، با همتایان سعودی و اماراتی خود تلفنی گفتگو کرد.

میلر در این بیانیه گفت: «وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان متعهد شدند با دیگر شرکای منطقه‌ای و بین المللی در مورد راه‌های حل و فصل مناقشه غزه هماهنگ باشند و برای مرحله پس از درگیری آماده شوند».

میلر تاکید کرد که بلینکن بر تعهد ایالات متحده برای دستیابی به «صلح پایدار با حمایت از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل» تاکید کرد.

میلر در یک بیانیه مطبوعاتی جداگانه گفت که بلینکن در تماس خود با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، همچنین بر تعهد مستمر ایالات متحده برای دستیابی به «صلح پایدار از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل» تاکید کرد.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفته بود که به توافق در مورد آزادی اسرا و آتش بس میان «اسرائیل» و حماس تا دوشنبه آینده خوشبین است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟