بازخواست وزیر دفاع آمریکا در کنگره


بازخواست وزیر دفاع آمریکا در کنگره

کنگره از وزیر دفاع آمریکا می‌خواهد درباره پنهان‌کردن وضعیت سلامتی‌اش از رئیس‌جمهور و معاون آن توضیحاتی ارائه کند.

بازخواست وزیر دفاع آمریکا در کنگره

به گزارش راهبرد معاصر؛ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز پنج شنبه به دلیل تصمیمش مبنی بر مخفی نگه داشتن عمل جراحی و درمان بعدی او در بیمارستان حتی از رئیس‌جمهور و معاونان وی، در کنگره مورد مواخذه قرار گرفت.

براساس گزارش عربی پست، آستین به خاطر نحوه رسیدگی به این موضوع از جمله از خود بایدن عذرخواهی کرد، اما کمیته نیرو‌های مسلح در کنگره با اکثریت جمهوری خواه او را امروز احضار کردند تا در این خصوص از او سوالاتی بپرسند.

بر اساس اظهارات آماده شده، مایک راجرز، رئیس کمیته نیرو‌های مسلح در جلسه استماع خواهد گفت: این کاملا غیرقابل قبول است که پس از سه روز به رئیس‌جمهور اطلاع داده شود که وزیر دفاع در بیمارستان است و کنترل پنتاگون را در دست ندارد.

او افزود: جنگ در اوکراین و اسرائیل در جریان بود، کشتی‌های ما در دریای سرخ زیر آتش بودند و پایگاه‌های ما در عراق و سوریه برای حمله آماده می‌شدند، اما فرمانده کل قوا نمی‌دانست که وزیر دفاعش خارج از وظیفه است.

آستین، وزیر دفاع آمریکا، به جای فاش کردن وضعیت سلامتی خود، تصمیم گرفت که جراحی اولیه خود در ماه دسامبر و همچنین بستری شدن بعدی خود را در بیمارستان در ژانویه به دلیل عوارض پس از عمل که او را در بخش مراقبت‌های ویژه قرار داد، مخفی نگه دارد.

اعلام دیرهنگام بستری شدن آستین در بیمارستان جنجال زیادی در آمریکا برانگیخت، در حالی که مقامات تأیید کردند که بایدن، کاخ سفید و اعضای کنگره چند روز بعد از این حادثه مطلع شدند.

به گزارش رویترز، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت: هیچ کس در کاخ سفید تا صبح روز سه‌شنبه نمی‌دانست که آستین سرطان پروستات دارد و بلافاصله پس از آن به رئیس‌جمهور اطلاع داده شد./باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...