معرفی پیشرانه جانشین بوگاتی شیرون؛ V16 هیبرید!


بوگاتی رسماً اعلام کرده است که جانشین شیرون به یک پیشرانهٔ V16 هیبریدی مجهز خواهد بود. این خودرو حدود چهار ماه دیگر رونمایی می‌شود. شایعات درست بودند و هایپرکار بعدی بوگاتی به یک پیشرانهٔ V16 مجهز می‌شود. سازندهٔ فرانسوی با انتشار ویدئوی...

بوگاتی رسماً اعلام کرده است که جانشین شیرون به یک پیشرانهٔ V16 هیبریدی مجهز خواهد بود. این خودرو حدود چهار ماه دیگر رونمایی می‌شود.

معرفی پیشرانه جانشین بوگاتی شیرون؛ V16 هیبرید!

شایعات درست بودند و هایپرکار بعدی بوگاتی به یک پیشرانهٔ V16 مجهز می‌شود. سازندهٔ فرانسوی با انتشار ویدئوی کوتاهی از نما و صدای این پیشرانهٔ فیبر کربنی، این موضوع را رسماً اعلام کرده است. البته همان‌طور که قبلاً گفته شده بود، این پیشرانهٔ V16 در کنار سیستم هیبریدی ارائه می‌شود. بوگاتی فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد پیشرانهٔ شانزده سیلندر جانشین شیرون که قرار است در ماه ژوئن معرفی شود منتشر نکرده اما گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که موتور هایپرکار جدید بوگاتی ساخت کاسورث است و حجم فوق‌العادهٔ ۸.۳ لیتری دارد. حتی ممکن است این پیشرانه تنفس طبیعی باشد زیرا ویدئوی تیرزی بوگاتی موتوری دور بالا را نشان می‌دهد.

معرفی پیشرانه جانشین بوگاتی شیرون؛ V16 هیبرید!

طبق گفته‌ها، این پیشرانه تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و در کنار سه موتور الکتریکی قرار می‌گیرد تا مجموعاً ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت را ارائه کند. بااین‌حال، تنها موضوع رسمی که تا این لحظه تأیید شده، استفادهٔ جانشین شیرون از قوای محرکهٔ V16 هیبریدی است و به دیگر جزئیات باید با دیدهٔ تردید نگریست. بوگاتی اما هرگز با پیشرانه‌های دیوانه‌وار بیگانه نیست. این شرکت در نمایشگاه پاریس ۱۹۹۸ یک پیشرانهٔ عظیم ۶.۳ لیتری W18 را در کوپهٔ EB118 معرفی کرد که این موتور بعداً در کانسپت‌های شیرون ۱۸/۳ سال ۱۹۹۹ و سدان EB218 هم نصب شد.

معرفی پیشرانه جانشین بوگاتی شیرون؛ V16 هیبرید!

بااین‌حال، جانشین شیرون اولین خودرویی نخواهد بود که از پیشرانهٔ V16 استفاده می‌کند زیرا این عنوان به کادیلاک V16 سال ۱۹۳۰ اختصاص دارد. چندین دهه بعد، یک موتور شانزده سیلندر را زیر کاپوت کانسپت رولزرویس ۱۰۰EX دیدیم درحالی‌که پروتوتایپ‌های ب‌ام‌و سری ۷ موسوم به گلدفیش و بنتلی مولسان هم به چنین موتوری مجهز شدند. البته شناخته‌شده‌ترین خودروی V16 را باید سوپراسپرت سیزتا V16T سال ۱۹۹۱ دانست.

معرفی پیشرانه جانشین بوگاتی شیرون؛ V16 هیبرید!

غیر از پیشرانه، انتظار می‌رود جانشین شیرون خودروی کاملاً جدیدی باشد و ارتباطی با شیرون نداشته باشد. این آخرین مدلی است که توسط مدیر طراحی بوگاتی «آخیم آنشیدت» طراحی شده است و محصولات بعدی بوگاتی پس از جانشین شیرون توسط تیمی به رهبری «فرانک هیل» طراحی خواهند شد. هرچند ما هنوز چند ماه با دیدن هایپرکار جدید بوگاتی فاصله داریم اما خریداران ثروتمند بوگاتی قبلاً در رویدادهای خصوصی این خودرو را دیده‌اند. تولید و تحویل جانشین شیرون اما تا سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد زیرا بوگاتی فعلاً به تولید مدل‌های میسترال و بولاید مشغول است. این‌ها آخرین خودروهایی هستند که از پیشرانهٔ W16 استفاده می‌کنند. البته این به معنای کوچک‌سازی موتور محصولات آیندهٔ بوگاتی نیستند زیرا همان‌طور که رسماً اعلام شده، در هایپرکار بعدی این برند فرانسوی هم شاهد شانزده سیلندر خواهیم بود که البته به شیوهٔ متفاوتی چیده می‌شوند. گفته شده این ماشین در تمام جزئیات غیرقابل مقایسه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج